عمومی

دولت هلند به دلایل امنیتی فیسبوک را کنار می‌گذارد؟

دولت هلند به دلایل امنیتی فیسبوک را کنار می‌گذارد؟

دولت هلند اعلام کرد که احتمال می‌رود بعد از هشدارهای نهاد نظارتی حریم‌ خصوصی این کشور درباره‌ی خطرات پلتفرم‌های وابسته به متا، مجبور شود فیسبوک را کنار بگذارد.

دولت هلند نگران این است که اطلاعات شخصی کاربران در اختیار ادارات دولتی یا حتی آژانس فدرال ایالات متحده قرار بگیرد و مشمول مسائل امنیتی شود.

سازمان حفاظت اطلاعات هلند (DPA) در بیانیه‌ای به وزارت کشور توصیه کرد که استفاده از فیسبوک را متوقف کند؛ چراکه نمی‌داند فیسبوک از داده‌های شخصی افرادی که از صفحات دولتی بازدید می‌کنند، چه استفاده‌ای خواهد کرد.

الکساندرا ون هافلن، وزیر دیجیتال‌ هلند، از متا خواست که در اسرع وقت توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از داده‌های شخصی کاربران ارائه دهد؛ در غیر این‌ صورت هلند فعالیت‌ تمام صفحات دولتی را در فیسبوک متوقف خواهد کرد.

الید ولفسن، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات هلند، در بیانیه‌ای گفت: «افرادی که از یک صفحه‌ی دولتی بازدید می‌کنند، معتقدند که اطلاعات شخصی و حساسشان امن باقی خواهد ماند؛ در این میان کودکان و جوانان در فضای آنلاین آسیب‌پذیرتر هستند و به محافظت بیشتری نیاز دارند.»

سخنگوی متا در پاسخ به بیانیه‌ی سازمان حفاظت اطلاعات هلند گفت: « درمورد نحوه‌ی عملکرد ما سوءتفاهم پیش آمده است. متا همیشه سعی می‌کند که قوانین همه‌ی پلتفرم‌ها و محصولات خود را مطابق با قوانین مناطقی که به آن‌ها خدماتی را ارائه می‌دهد، تنظیم کند.»

متیو هولمن، مدیر فناوری، حریم خصوصی و هوش مصنوعی شرکت حقوقی Cripps، می‌گوید: «سازمان‌ حفاظت اطلاعات هلند از متا خواست که درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از اطلاعات کاربران توضیحاتی ارائه دهد؛ این موضوع مهر تأییدی بر بی‌اعتمادی قانون‌گذاران کشورهای اروپایی به متا است.»

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا