بازی

منظور از فورک بیت کوین چیست؟

منظور از فورک بیت کوین چیست؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 یکی از اصطلاحات بسیار مهم و تخصصی درباره بیت کوین و البته سایر بلاکچین‌های تعریف شده در بازار ارز دیجیتال فورک است. فورک بیت کوین اصطلاحی است که به بلاکچین‌های توسعه یافته با استفاده از کد بیت کوین اطلاق می‌شود. البته این یک تعریف کاملاً ساده از فورک بیت کوین است. با توجه به اینکه این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای معامله گران در بازار ارز دیجیتال برای تحلیل هر چه بهتر رمز ارزها دارد، از این رو بر آن شدیم تا در این مقاله به صورت کامل اما به زبان کاملاً ساده و قابل مفهوم درباره فورک بیت کوین با شما صحبت کنیم.

برای کسانی که به دنبال خرید بیت کوین و یا سایر آلت‌کوین‌ها هستند، خدمات مختلفی تعریف شده است و معامله گران این بازار به راحتی می‌توانند با استفاده از خدمات صرافی‌های داخلی برای خرید رمز ارز مورد نظر خود اقدام نمایند. به عنوان مثال شما با ورود به لینک tabdeal.org/buy-btc به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال بیت کوین را با کمترین کارمزد تهیه کنید. اما موضوع مهم اینجاست که تحلیل و آنالیز نوسانات قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیاز به کسب اطلاعات مهم و کاربردی در این باره دارد. آشنایی با فورک بیت کوین از آن دسته از اطلاعاتی است که می‌تواند در هنگام تحلیل برخی از ارزهای دیجیتال شما را یاری سازد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً نکاتی که در این مقاله با شما در میان می‌گذاریم را نیز لیست اطلاعات خود برای تحلیل بیت کوین و انواع سکه بیت کوین اضافه کنید.

تعریف فورک بیت کوین به زبان ساده

شبکه بلاک‌چین بیت کوین به عنوان یک دفتر کل توزیع شده دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی است و به عنوان یک پایگاه داده فرایند ثبت و نگهداری از بیت کوین‌های خرید و فروش شده عمل می‌کند. پروتکل‌ها و چارچوب‌های خاصی برای رفتار کاربران در داخل شبکه بیت کوین تعریف شده و همین پروتکل‌ها و شرایط باعث به وجود آمدن ویژگی‌هایی شبکه شده است. ویژگی‌هایی مانند مقیاس‌پذیری بلاک‌چین بیت کوین، فرایند استخراج بیت کوین، نحوه اعمال تغییرات در شبکه و مواردی از این دست همگی از جمله ویژگی‌هایی هستند که پروتکل‌های تعریف شده در شبکه بلاک‌چین بیت کوین آنها را می‌سازند.

کد منبع بلاک‌چین بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال تعریف شده در بازار در حال حاضر در دسترس همه قرار دارد و هر کسی می‌تواند با استفاده از این کد و اعمال کمی تغییرات در آن یک شبکه بلاکچین جدید راه اندازی نماید. در بازار ارز دیجیتال اصطلاحاً به شبکه بلاک‌چین جدیدی که بر پایه کد منبع بلاک‌چین بیت کوین تأسیس و راه اندازی شده باشد فورک بیت کوین اطلاق می‌شود. فورک در زبان انگلیسی به معنای شاخه و انشعاب بوده و در بازار رمز ارزها اصطلاحاً به شبکه‌های بلاکچین منشعب شده از شبکه‌های بلاکچین قبلی و موجود اطلاق می‌گردد. فورک بیت کوین و یا به صورت کلی فورک سایر ارزهای دیجیتال برای ایجاد تغییراتی در شبکه بلاکچین اولیه به وجود می‌آیند که در ادامه مفصل‌تر به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع فورک‌ها کدام‌ها هستند؟

 با توجه به اینکه در بند‌های بعدی درباره ویژگی‌ها و شرایط ایجاد فورک بیت کوین نکات لازم را ارائه خواهیم کرد، از این رو لازم دانستیم تا ابتدا انواع فونت‌ها را در بازار ارز دیجیتال به شما معرفی کنیم. به صورت کلی دو نوع از فورک‌ها برای شبکه بلاک‌چین تعریف می‌شوند:

  • هارد فورک: هارد فورک (Hard fork) اصطلاحاً به نوعی از فورک‌ها است که در آن تغییرات ایجاد شده در شبکه بلاکچین اولیه عمده بوده و دیگر ویژگی‌ها و شرایط بلاکچین قبلی در بلاک‌چین جدید تعریف نمی‌شود. نودها و اکثر جزئیات مربوط به شبکه بلاک‌چین جدید با بلاک‌چین قبلی متفاوت خواهد بود و قوانین مربوط به بلاک‌چین قبلی نیز در بلاک‌چین جدید صدق نمی‌کند. هارد فورک معروف‌ترین و رایج‌ترین انواع فورک محسوب می‌شود.
  • سافت فورک: سافت فورک (soft fork) نوع دیگری از انواع فورک‌ها سافت فورک است. در این نوع از انواع فورک شاهد تغییرات عمده در کد شبکه بلاک‌چین جدید نیستیم و اکثر قوانین شبکه بلاکچین قبلی در بلاک‌چین جدید نیز صدق می‌کند.

چرا فورک بیت کوین ایجاد می‌شود؟

 اکنون به خوبی می‌دانید که فورک بیت کوین چیست. همچنین لازم به توضیح است که هدف ما از معرفی فورک بیت کوین در این مقاله انواع هارد فورک بیت کوین است که در نهایت منجر به ایجاد یک شبکه بلاک‌چین جدید و یک رمز ارز جدید در بازار شده است. هارد فورک بیت کوین به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. از جمله مهم‌ترین دلایلی که می‌توان برای به وجود آمدن یک فورک بیت کوین به آنها اشاره کرد موارد زیر هستند:

  • فورک جدید ممکن است به دلیل از بین بردن یک خطر امنیتی در نسخه قدیمی به وجود آید.
  • همچنین از دیگر دلایل به وجود آمدن یک فورک ایجاد عملکرد بهتر در پارامتر‌ها و المان‌های مختلف مانند مقیاس‌پذیری است.
  • معکوس کردن و بازگردانی تراکنش‌ها در معاملات یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن یک هارد فورک خواهد بود.
  • به روز رسانی شبکه و ایجاد شرایط بهتر در آن
  • بهبود ویژگی‌ها و ایجاد مزیت‌های جدید
  • توسعه یک بلاک‌چین جدید

معرفی بهترین فورک‌های بیت کوین

 همچنین برای اینکه این مقاله را برای شما کاملاً کاربردی کرده باشیم لازم دانستیم تا به معرفی بهترین فورک‌های بیت کوین نیز بپردازیم. در حال حاضر معروف‌ترین و بهترین فورک‌های بیت کوین به شرح زیر هستند.

بیت کوین کش

 یکی از موفق‌ترین و بهترین انواع فورک بیت کوین، بیت کوین کش است که در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک پروژه موفق وارد بازار ارز دیجیتال شد و در حال حاضر جایگاه خود را به عنوان یکی از ۵۰ ارز دیجیتال برتر حفظ کرده است. این رمز ارز در حال حاضر در صرافی‌های متعددی لیست شده و امکان خرید آن به راحتی برای تمام کاربران وجود دارد.

بیت کوین گلد

 یکی دیگر از انواع فورک بیت کوین ارز دیجیتال بیت کوین گلد است که در اکتبر سال ۲۰۱۷ بعد از بیت کوین کش وارد بازار شده این فورک بیت کوین با هدف ساده‌تر کردن فرایند استخراج در بازار ارزهای دیجیتال تعریف شده و شرایط بهینه‌ای را با استفاده از دستگاه‌های ساده و معمولی برای کاربران فراهم کرده است.

بیت کوین بهتر است یا فورک بیت کوین؟

اگر در حال بررسی انواع فورک سایر ارزهای دیجیتال بودیم پاسخ دادن به این سوال با چالش‌های زیادی روبرو بود و باعث این نکات و موارد مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دادیم. اما وقتی صحبت از بیت کوین می‌شود کمتر از دیداری در بازار امکان رقابت با آن را داشته و به راحتی می‌توان بیت کوین را ارز دیجیتال برتری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال تعریف کرد. هر چند ممکن است بیت کوین کش و یا سایر انواع فورک بیت کوین با قابلیت‌ها و مزیت‌های بهتری در بازار ارز دیجیتال تعریف شده باشد اما با این حال به دلیل محبوبیت بسیار زیاد کمتر ارز دیجیتالی را می‌توان با خود بیت کوین مقایسه کرد.

البته شایان ذکر است که این نکته به این معنا نیست که خرید و فروش و سرمایه گذاری بر روی سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کش خیلی قابل اعتماد نباشد خیر. اما موضوع این جاست که چنین رمز ارزهایی در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با محبوبیت و شرایط خود ارز دیجیتال بیت کوین در بازار دارند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا