رمز ارز

۳ دلیل برای رسیدن بیت کوین به کف چرخه قیمتی!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت بیت کوین مدت زیادی است که در محدوده‌ای بین سطوح مهم 18000 تا 24000 دلار معامله می‌شود. طی چند روز گذشته، شاهد یک حرکت صعودی جدید بودیم که طی آن، این رمزارز توانست کندل روزانه خود را بالای محدوده 24 روزه ببندد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش سایت کریپتوپوتیتو، یاسین المانجرا، تحلیلگر ارزهای دیجیتال در ARK Invest، به همراه ویل کلمنته، یکی از بنیان‌گذاران Reflexivity Research، چند دلیل احتمالی برای این نظریه که بیت کوین ممکن است در کف قیمتی خود باشد، ارائه کرده‌اند.

رفتار هولدرهای بیت کوین

به نظر می‌رسد که مبنای هزینه هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین از مبنای هزینه هولدرهای بلندمدت آن عبور کرده است. این مورد تاکنون تنها سه بار پیش از این اتفاق افتاده و به گفته این دو تحلیلگر، این تلاقی از نظر تاریخی کف یک چرخه را نشان می‌دهد.

علی‌رغم مبادله ارزهای دیجیتال بین دو سطح 19000 دلار و میانگین متحرک 200 هفتگی یعنی 23500 دلار، این موضوع نشان‌دهنده یک بازخورد قوی از سوی هولدرهای بیت کوین نسبت به بازار است. به گفته المانجرا، تصمیم‌گیری هر دو طرف نقش مهمی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت تا میان‌مدت بیت‌کوین بازی خواهد کرد.

کاپیتولاسیون ماینرها

در حال حاضر، میانگین متحرک 30 روزه بر روی نمودار هش از میانگین متحرک 60 روزه خود عبور کرده و از یک دوره اوج بزرگ خارج شده است.

با این حال، شایان ذکر است که گزارش اخیر Glassnode نشان می‌دهد که قیمت فعلی بیت کوین به طور خطرناکی به هزینه تولید آن نزدیک می‌شود. قیمتی که تقریباً در حدود 18300 دلار است. این شرکت به این نتیجه رسیده است که این موضوع می‌تواند برای ماینرها دردسر ایجاد کند.

گزارش فوق توسط گزارش ARK Invest نیز تایید می‌شود، که به کاهش 55.7 درصدی درآمد 1 ساله ماینرهای بیت کوین اشاره کرده است.

سرمایه هولدرهای بلندمدت بیت کوین در بالاترین سطح تاریخی

معیار مهم دیگری که تحلیلگران مطرح کرده‌اند، مجموع سرمایه هولدرهای بلندمدت بیت کوین است. این عدد به بالاترین حد خود یعنی 13.7 میلیون بیت کوین رسیده که 71.5 درصد از مجموع کل این رمزارز است. این موضوع همراه با این واقعیت که عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به کمترین میزان از نوامبر 2018 رسیده است، موضوع مهمی را نشان می‌دهد. طبق گزارش‌ها، جریان خروج از صرافی‌ها در حال افزایش است که نظر سرمایه‌گذاران را نسبت به این دارایی نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

لازم به ذکر است که همه موارد فوق باید در ارتباط با عدم قطعیت کلی در مورد اقتصاد کلان در نظر گرفته شوند. تحلیلگران همچنین خاطر نشان می‌کنند که با آشکارتر شدن نشانه‌های رکود، به نظر می‌رسد دلار وارد یک حرکت صعودی شده که تأثیر منفی بر تمام دارایی‌های ریسک‌پذیر از جمله بیت‌کوین دارد.

دلار قوی بانک‌های بزرگ حوزه یورو را به آشوب کشانده است. اسپرد CDS در دویچه بانک و کردیت سوئیس به سطوحی رسیده که از زمان بحران مالی سال 08 مشاهده نشده است.

این نیز بخشی از دلایل تشدید فشار خارجی بر ایالات متحده برای توقف افزایش نرخ بهره است. سازمان ملل هم از این موضوع ابراز نگرانی کرده که اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، رکود جهانی رخ خواهد داد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا