عمومی

سرویس گوگل چت برای جلوگیری از حملات فیشیگ به کاربران پیام هشدار نمایش خواهد داد

گوگل چت جایگزین Hangouts شده است. این سرویس به‌زودی درباره‌ی حملات احتمالی فیشینگ و بدافزارها پیام‌های هشداری به کاربران نمایش خواهد داد. این ویژگی جدید هم‌سو با تلاش‌های غول جست‌وجوی اینترنت برای جلوگیری از حملات فیشینگ ارائه خواهد شد.

به‌گزارش ورج، گوگل در رویداد توسعه‌دهندگان امسال خود I/O 2022 توضیحاتی درباره‌ی تدابیر امنیتی جدید برای افزایش ایمنی کاربران ارائه کرد که ازجمله می‌توان به هشدارهای امنیتی و ارائه‌ی توصیه‌هایی برای برطرف‌کردن آن‌ها اشاره کرد. گوگل با هدف بهبود امنیت در سرویس‌های خود، قابلیت‌هایی مثل احرازهویت دومرحله‌ای و سفارشی‌سازی تبلیغات و امنیت بیشتر در داده‌ها را ارائه کرده است.

پیام هشدار امنیتی در گوگل چت

مقاله‌های مرتبط:

  • گوگل ابزار جدیدی برای افزایش امنیت پروژه‌های متن‌باز معرفی کرد
  • گوگل مدیر ارشد ناراضی اپل از سیاست بازگشت به محیط کار را به استخدام واحد AI درآورد

پیام‌های هشداردهنده‌ی جدید گوگل برای اولین‌بار در سرویس جیمیل و در حساب‌های Workspace ارائه شد تا از تلاش‌های مهاجمان برای فریب‌دادن کاربران برای کلیک روی پیوندهای جعلی حاوی بدافزار یا فیشینگ جلوگیری کند. اواخر آوریل، این شرکت پیام‌های هشدار امنیتی را در سرویس Docs نیز ارائه کرد؛ قابلیتی که کاربران را از فایل‌های مخرب و مشکوک در برخی از برنامه‌های Workspace ازجمله سندنگار، اسلاید‌ها، Sheets و Drawing مطلع می‌کند.

درپایان، باید به این نکته اشاره کنیم که پیام‌های هشداردهنده‌ی امنیتی جدید گوگل در دو هفته‌ی آینده برای حساب‌های شخصی و همه‌ی مشتریان Workspace دردسترس قرار خواهد گرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا