بازی

پلی استیشن ۵ جیلبریک شد

پلی استیشن ۵ جیلبریک شد

بنابر گزارش به دست آمده، کنسول پلی استیشن ۵ به صورت محدود جیلبریک (Jailbreak) شده است، به این معنا که کاربرانی که دستگاه خود را جیلبریک می‌کنند، قادر خواهند بود تا نرم‌افزارهای غیررسمی را استفاده کنند.

این خبر توسط لنس مک‌دانلد (Lance McDonald) منتشر شده، فرد معتبری که قبلا بازی بلادبورن را روی پلی استیشن ۴ ماد کرده بود تا با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود.

مطلب پیشنهادی:باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟توبی، اندرو، تام یا یک چهره کاملاً جدید؟
باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟

البته به نظر می‌رسد لنس شخصاً این ضعف امنیتی در فریمور پلی استیشن را کشف نکرده و صرفاً ویدئویی از آن در حساب کاربری توییتر خود به اشتراک گذاشته که اجرای آن روی کنسول را نشان می‌دهد. در ویدیوی یاد شده، دسترسی به منوی دیباگ کنسول و همچنین قابلیت نصب فایل‌های PS4 PKG (مثل بکاپ بازی‌ها) نیز نمایش داده می‌شود و برای اثبات واقعی بودن آن، دموی حذف شده‌ی PT را روی PlayStation 5 نصب می‌کند.

درحال حاضر این جیلبریک در مراحل اولیه قرار داشته و شدیداً محدود است. همچنین ادعا شده روی PS5هایی که از ورژن فریمور 4.03 که در اکتبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد کار می‌کند. این نسخه کمی بعدتر و در دسامبر ۲۰۲۱ با ورژن 4.50 جایگزین شد. به گزارش فردی که این قابلیت را فراهم کرده، کنسول‌هایی که فریموری قدیمی‌تر از 4.03 هم داشته باشند را می‌توان جیلبریک کرد اما نسخه‌های جدیدتر درحال حاضر مناسب این کار نیستند.

گفتنی است که حتی اگر از نسخه 4.03 هم استفاده کنید، باز هم احتمال دارد که این ویژگی فقط ۳۰٪ از مواقع کار کند و اجرای آن‌هم نیازمند اقدام چندین باره است. با این وجود، با یک هک بسیار محدود طرف هستیم چرا که اکسپلویت فعلی فقط قادر به خواندن یا نوشتن اطلاعات است و قدرت اجرایی به کاربر نمی‌دهد. یعنی با این که کاربر در ویدیو موفق به نصب PT شد، اما قادر به اجرای آن روی پی اس ۵ نبود.

با توجه به این که برای اجرای آن، نیاز به نرم افزاری با قدمت یک ساله دارید و از آن‌جایی که محدودیت‌های زیادی هم در استفاده از آن وجود دارد، کاربرد اصلی این هک برای افرادی است که علاقه‌مند به درک ساز و کار کنسول هستند و باید منتظر ماند و دید که آیا در آینده، هک‌ها و جیلبریک‌های قدرتمندتری صورت می‌گیرد یا خیر. درهرصورت، این هکر موفق شده است تا سیستم امنیتی کنسول سونی را دور بزند و این نکته می‌تواند در آینده به ضرر این شرکت تمام شود.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید


سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا