رمز ارز

هکر بدشانس مجبور شد ۷۰ درصد از رمزارزهای دزدیده‌شده را بازگرداند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همکاری سریع تعدادی از شرکت‌های امنیت بلاکچین، باعث تسهیل بازگشت ۷۰ درصد از مبلغ سرقت شده از صرافی غیرمتمرکز و چند زنجیره‌ای Transit Swap شد.
طبق گزارش‌ها، این صرافی غیرمتمرکز در تاریخ یکم اکتبر به دلیل وجود یک باگ داخلی، هدف یک سرقت ۲۳ میلیون دلاری قرار گرفت. در پی این اتفاق، تیم Transit Finance و شرکت‌های امنیتی دیگر، مانند Peckshield، Bitrace، SlowMist و TokenPocket، طی یک اقدام سریع توانستند آدرس ایمیل و IP هکر را شناسایی کنند.
همکاری این شرکت‌ها نتیجه‌بخش بوده و در کمتر از ۲۴ ساعت، این هکر ۷۰ درصد از مبلغ دزدیده‌شده را که معادل ۱۶٫۲ میلیون دلار است، بازگرداند. طبق گزارش‌ها، این وجوه به‌صورت ۳۱۸۰ اتر معادل ۴٫۲ میلیون دلار، ۱۵۰۰ Binance-Peg ETH معادل دو میلیون دلار و ۵۰ هزار BNB معادل ۱۴٫۲ میلیون دلار، بازگردانده شده است.
تیم Transit Finance اعلام کرده است که در حال جمع‌آوری داده‌های کاربران و تدوین یک برنامه مشخص برای بازگرداندن وجوه دزدیده‌شده است. در عین حال، تمرکز اصلی این تیم بر روی بازیابی ۳۰ درصد باقی‌مانده از سرمایه‌های به سرقت رفته است.
شرکت امنیت سایبری SlowMist با تجزیه‌ و تحلیل این حادثه اعلام کرد که این هکر از یک باگ موجود در کد قرارداد هوشمند Transit Swap استفاده کرده است. ریشه اصلی این مشکل در عدم سخت‌گیری پروتکل Transit Swap در بررسی داده‌های ارسال‌شده توسط کاربر، هنگام تعویض توکن بوده و هکر هم از این فرصت برای سرقت توکن‌های تاییدشده کاربران استفاده کرده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا