بازی

حقوق ساخت فیلم جدید تارزان به سونی رسید

حقوق ساخت فیلم جدید تارزان به سونی رسید

تارزان، قهرمان کلاسیک جنگل‌نشین و همیشه در حال چرخش، ممکن است بار دیگر آینده‌ای در پرده نقره‌ای سینماها داشته باشد. به گزارش هالیوود ریپورتر، سونی حقوق داستان کلاسیک ادگار رایس باروز را از بنیاد او گرفته، با این امید که جانی دوباره به آن بدهد.

بنا به گزارش‌ها، سونی در صدد «بازآفرینی کامل» این شخصیت با هدف معرفی مجدد او به مخاطبان جدید و مدرن است. در حال حاضر هیچ سازنده‌ یا فرد خلاقی برای این پروژه معرفی نشده است.

مطلب پیشنهادی:۳۵ فیلم معمایی که شم کارآگاهیتان را فعال می‌کنندبهترین اسرار قتل در تمام دوران
۳۵ فیلم معمایی که شم کارآگاهیتان را فعال می‌کنند

تارزان داستانی بسیار قدیمی است و بینندگان حتی اگر هیچ فیلمی از این شخصیت ندیده باشند، باز هم با آن آشنا هستند. داستان پسری را دنبال می‌کند که در جنگل تنها مانده و توسط میمون‌ها بزرگ شده است. با این حال، پس از ملاقات با یار محبوب خود جین، تصمیم می‌گیرد جنگل را ترک کند، با او ازدواج کند و در لندن مستقر شود.

تجربیات تارزان در میان تمدن او را متقاعد می‌کند که جامعه واقعاً چقدر شرور است و ترجیح می‌دهد به جنگل‌های آفریقا بازگردد تا یک قهرمان و کاشف بزرگ شود. داستان‌های تارزان که در ابتدا در سال ۱۹۱۲ منتشر شد، به اثر محبوب همگان تبدیل شد و آثار سینمایی و تلویزیونی آن نیز ساخته شدند.

شاید معروف‌ترین اقتباس، نسخه انیمیشن دیزنی در سال ۱۹۹۹ باشد که تونی گلدوین در نقش تارزان، مینی درایور در نقش جین با موسیقی متن فیل کالینز افسانه‌ای ساخته شد. تارزان دیزنی توانست زاویه‌ای بدیع‌ از داستان را به نمایش بگذارد و به سادگی از شخصیت‌ها و ایده‌های پایه، برای روایت داستان خود استفاده کند.

آخرین باری که بینندگان تارزان را در قالب فیلم سینمایی دیدند به سال ۲۰۱۶ برمی‌گردد، زمانی که الکساندر اسکاشگورد در The Legend of Tarzan دیوید یتس بازی کرد. در حالی که یک اثر بلاک باستر بزرگ بود و بازیگران شناخته شده دیگری همچون مارگو رابی نیز در آن بازی می‌کردند، به دلایل متعددی استقبال تماشاگران از فیلم چندان مطلوب نبود.

تارزان

مهم‌تر از همه، داستان تارزان به‌ خاطر اینکه محصول زمان خود بود، مورد توجه قرار گرفته بود. داستان‌های اصلی تارزان مملو از مفاهیم منسوخ شده مردانگی و استعمار و همچنین نژادپرستی بود. اگرچه افسانه تارزان سعی کرد برخی از اشتباهات داستان را نیز تصحیح کند و جین را کمتر در مضیقه قرار دهد و با نژادپرستی مقابله کند.

سونی امیدوار است از تکرار اشتباه‌های قبلی جلوگیری کند و داستان یک کودک یتیم وحشی در جنگل را بدون دست زدن به جنبه‌های کمتر خوشایند آن بازگو کند. ساخت نسخه‌ای از داستان که مطابق با استانداردهای مدرن باشد و بتواند مخاطبان امروزی را جذب کند، چالش بزرگی است.

مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم فضایی که ما را به سمت‌ ناشناخته‌ها و فراتر از آن هدایت می‌کندبهترین فیلم‌های فضایی تاریخ سینما
۳۰ فیلم فضایی که ما را به سمت‌ ناشناخته‌ها و فراتر از آن هدایت می‌کند


سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا