بازی

تنسنت شدیدا به دنبال تصاحب یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بازی‌سازی جدیدی است

تنسنت شدیدا به دنبال تصاحب یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بازی‌سازی جدیدی است

تنسنت (Tencent) در چند وقت گذشته خرید و سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده تا به یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی در جهان تبدیل شود. حالا به نظر می‌رسد غول چینی از انجام این دسته خریدها سیر نشده و همچنان به دنبال تصاحب شرکت‌های بیشتری است.

طبق گزارش رویترز، تنسنت قصد دارد تا استراتژی مربوط به خرید و ادغام خود را روی شرکت‌های خارجی تغییر دهد تا وضعیت خود را در برابر رشد اقتصادی آهسته این کشور به دلیل قوانین سختگیرانه آن متعادل کند. شاید این خبر درباره Tencent با توجه به فعالیت‌های آن در چند سال گذشته، چندان تعجب برانگیز نباشد، اما نکته قابل توجه اینکه این شرکت اکنون قصد دارد رویکرد خود را به یک استراتژی تهاجمی تغییر دهد.

در گزارش رویترز آمده است که چهار منبع آگاه از این موضوع اعلام کرده‌اند:

با این حال [تنسنت] اکنون شدیدا به دنبال مالکیت اکثریت یا حتی کنترل سهام اهداف خارج از کشور، به‌ویژه در شرکت‌های بازی‌سازی اروپایی است. این تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت شماره یک صنعت بازی جهان از نظر درآمد، برای رشد آینده خود روی بازی‌های جهانی حساب می‌کند که به مجموعه‌ای قوی از بازی‌های برتر چارت‌ها نیاز دارد.

تنسنت

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که علاوه بر شرکت‌های مرتبط با بازی، تنسنت قصد دارد در شرکت‌های اروپایی مربوط به متاورس نیز سرمایه‌گذاری‌های امیدوارکننده‌ای انجام دهد.

یکی از نمونه‌های استراتژی تهاجمی شرکت چینی، می‌تواند سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی آن روی یوبیسافت باشد که گزارش‌های مربوط به آن در ماه گذشته منتشر شده بود.


سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا