بازی

هنگام خرید گوشی اندرویدی به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید گوشی اندرویدی به چه نکاتی توجه کنیم؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ما با استفاده از گوشی‌های هوشمند حجم زیادی از کارهای روزمره را از تماس گرفتن و پیغام فرستادن تا بیدار شدن و بازی کردن را به‌راحتی انجام می‌دهیم. معروف‌ترین و رایج‌ترین سیستم عامل گوشی هوشمند، سیستم عامل اندروید است. خرید گوشی‌ هوشمند اندرویدی مزایای متعددی برای کاربران دارد و اگر قصد تهیه کردن آن‌ها را دارید، شاید برای‌ شما سوال پیش آمده باشد که هنگام خرید گوشی اندرویدی به چه نکاتی توجه کنیم؟ موارد زیادی وجود دارد که در هنگام خرید گوشی اندرویدی لازم است به آن‌ها توجه کنید و با آگاه شدن درباره نکات مهم، می‌توانید این موارد را بر اساس نیاز و بودجه خود، اولویت‌بندی کنید و گوشی متناسب را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نکات آشنا شوید.

دوربین گوشی هوشمند اندرویدی

امروزه تعداد دوربین، قدرت ثبت جزئیات دوربین و دقت سنسورهای دوربین گوشی‌ هوشمند اندرویدی، وزن و اهمیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده‌اند. دوربین گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو (redmi note 11) از کمپانی مطرح شیائومی یکی از بهترین نمونه‌های دوربین گوشی‌ اندروید برای ثبت لحظات خوش و گرفتن عکس‌ با رنگ‌های زیبا و جزئیات خوب است. این گوشی هوشمند میان‌‌رده و بسیار شیک، سنسور‌های دوربین اصلی قوی و مناسبی دارد. مشخصات دیگر گوشی نوت یازده پرو شامل رم 8 و حافظه داخلی 128 گیگ است و با توجه به آپشن‌هایی که دارد، قیمت این گوشی هوشمند میان‌رده مناسب است.

رم گوشی هوشمند اندرویدی

رم گوشی کمک می‌کند تا گوشی عملکردی روان داشته باشد یا به‌عبارتی دیگر رم گوشی بر روی سرعت پردازش و سرعت عملکرد گوشی اثر می‌گذارد. معمولا گوشی‌های هوشمند اندرویدی نسبتا ارزان‌قیمت، رم 2 گیگابایتی دارند و گوشی‌های میان‌رده و گوشی‌های پرچم‌دار با توجه به مدل گوشی و کمپانی سازنده با رم 4 گیگابایتی تا رم 12 گیگابایتی هم عرضه می‌شوند.

در اصل نیاز شما تعیین می‌کند گوشی با رم 2 گیگابایتی تهیه کنید یا گوشی با رم 4، 6، 8 و 12 گیگابایتی را انتخاب کنید. برای مثال اگر برای تماشا کردن فیلم و برای انجام دادن برخی از بازی‌ها از گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنید گوشی با رم 4 گیگابایت یا رم 6 گیگابایت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کیفیت و استحکام بدنه و وزن گوشی هوشمند اندرویدی

جنس و استحکام بدنه گوشی هوشمند نیز یکی از فاکتورهایی است که می‌توانید هنگام خرید یک گوشی هوشمند اندرویدی آن را در نظر داشته باشید. جنس بدنه عالی و باکیفیت کمک می‌کند تا دیرتر خط و خش بر روی بدنه دستگاه ایجاد شود.

همچنین بدنه با استحکام بالا کمک می‌کند تا احتمال آسیب دیدن قطعات داخلی گوشی نیز کم شود. وزن گوشی هم اهمیت بسیار زیادی دارد. از آن‌جایی که گوشی وسیله‌ای است که زیاد در دست نگه داشته می‌شود هرچه سبک‌تر باشد کمتر دست را خسته می‌کند.

سرعت پردازنده گوشی هوشمند اندرویدی

هنگام خرید گوشی اندرویدی به چه نکاتی توجه کنیم؟ - lastech

پردازنده گوشی هوشمند اندرویدی بخش کلیدی و حیاتی هر گوشی هوشمندی محسوب می‌شود و پردازنده خوب، سرعت عمل بالایی هنگام اجرا کردن دستورات دارد. برندهای بزرگی نظیر سامسونگ وجود دارند که انواع پردازنده باکیفیت را تولید می‌کنند. همچنین برخی از پردازنده‌های گوشی اندرویدی برای بازی کردن بیشتر مناسب هستند.

صفحه نمایش گوشی هوشمند اندرویدی

تراکم پیکسلی مناسب، روشنایی مناسب، وضوح بالای صفحه و سایز صفحه نمایش نیز موارد مهمی هنگام انتخاب کردن گوشی هوشمند اندرویدی هستند. مخصوصا اگر با گوشی هوشمند اندرویدی فیلم نگاه می‌کنید با بازی می‌کنید و ساعت‌های زیادی به آن خیره می‌شوید، این موارد را در نظر داشته باشید تا بتوانید گوشی اندرویدی مناسبی را انتخاب کنید.

قیمت گوشی هوشمند اندرویدی

قیمت گوشی هوشمند اندرویدی معمولا عامل مهمی هنگام بررسی و در نهایت انتخاب گوشی دلخواه است. به‌صورت کلی گوشی‌های پرچم‌دار به علت کیفیت بالا، آپشن‌های منحصربه‌فرد و موارد دیگر نسبت به گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده، گران‌قیمت محسوب می‌شوند. از طرفی تعدادی از گوشی‌های میان‌رده با ویژگی‌های شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار تولید می‌شوند و خریداران زیادی هنگام انتخاب گوشی این نوع گوشی‌‌ها را هم در نظر می‌گیرند.

باتری گوشی هوشمند اندرویدی

هنگام خرید گوشی اندرویدی به چه نکاتی توجه کنیم؟ - lastech

دوام، کیفیت و عمر باتری بخش مهمی از یک گوشی اندوریدی محسوب می‌شود. برای مثال گوشی گلکسی a53، باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر دارد که باتری آن را نسبت به سایر گوشی‌های میان‌رده متفاوت می‌کند. باتری گوشی سامسونگ مدل Galaxy A53 5G سریع شارژ می‌شود. همین‌طور گوشی سامسونگ A53 حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت دارد. مشخصات ضد آب گوشی آ ۵۳ نیز منطبق با استاندارد ضد‌آب IP67 است. قیمت گوشی ا۵۳ ممکن است ثابت نماند و برای دریافت قیمت روز این گوشی می‌توانید به سایت‌های مختلف مراجعه کنید.

خرید گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید با توجه به کارایی قابل‌توجه، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در هنگام خرید گوشی اندرویدی مهم است که به فاکتورهای مختلفی علاوه بر قیمت توجه کنید. به‌صورت کلی خوب است هنگام خرید گوشی هوشمند اندرویدی به مواردی مانند عملکرد دوربین، عمر باتری، استحکام بدنه، سرعت پردازنده، نمایشگر و غیره نیز توجه داشته باشید. برخی از گوشی‌های میان‌رده اندرویدی سعی می‌کنند تا این موارد را به‌خوبی پوشش دهند و به شما کمک کنند با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، گوشی‌ای باکیفیت و کاربردی داشته باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا