بازی

گوگل تایید کرد که Stadia را تعطیل خواهد کرد

گوگل تایید کرد که Stadia را تعطیل خواهد کرد

شرکت گوگل به طور رسمی اعلام کرد که سرویس استریم بازی Stadia خود را در ابتدای سال آینده میلادی برای همیشه تعطیل خواهد کرد.

فیل هریسون، مدیر کل Stadia، در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر شد، اعتراف کرد که این سرویس از زمان شروع به کار خود از سه سال پیش تاکنون، جذابیت مورد انتظار را در بین کاربران به دست نیاورده است.

هریسون گفت که گوگل تمام خریدهای سخت‌افزاری Stadia را که از طریق Google Store انجام شده و تمام خریدهای بازی و محتوای اضافی که از طریق فروشگاه استیدیا انجام شده را به کاربران بازپرداخت خواهد کرد.

بازیکنان تا روز ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۸ دی) به فهرست بازی‌های خود دسترسی خواهند داشت و می‌توانند بازی کنند.

مطلب پیشنهادی:نتفلیکس و رقبای صنعت استریم وارد مرحله تازه‌ای از نبرد شده‌اندمنتظر تغییر اوضاع باشیم؟
نتفلیکس و رقبای صنعت استریم وارد مرحله تازه‌ای از نبرد شده‌اند

فیل هریسون در این رابطه گفت:

چند سال پیش، ما یک سرویس بازی به نام Stadia را عرضه کردیم. در حالی که رویکرد استیدیا برای استریم بازی‌ها برای مصرف‌کنندگان بر پایه یک پایه فناوری قوی ساخته شده بود، اما کشش و جذابیتی که انتظارش را داشتیم در میان کاربران به دست نیاورد. بنابراین تصمیم دشواری برای تعطیل کردن سرویس استریم استیدیا گرفته‌ایم.

به گفته گوگل، پلتفرم فناوری زیربنایی Stadia در سایر بخش‌های این شرکت مانند یوتیوب، گوگل پلی و واقعیت افزوده (AR) استفاده خواهد شد.

هریسون ادامه داد:

ساخت و حمایت از استیدیا به واسطه شور و اشتیاق بازیکنان به بازی‌ها نشأت گرفته بود. بسیاری از اعضای تیم استیدیا این کار را در بخش‌های دیگر شرکت پیش خواهند برد.

ما از زحمات پیشگامانه تیم بسیار سپاسگزاریم و مشتاقانه منتظریم تا با استفاده از فناوری استریم پایه Stadia، تاثیر خود را در صنعت بازی و سایر صنایع ادامه دهیم.

Stadia

اوایل سال جاری، گزارشی از Business Insider ادعا کرد که گوگل تمرکز بخش Stadia خود را تا حد زیادی به تامین قراردادهایی با شرکای خود از جمله Peloton، Capcom و Bungie معطوف کرده است.

بر اساس این نشریه، گوگل در حال مذاکره با توسعه‌دهندگانی مانند بانجی و کپکام در مورد ادغام بالقوه فناوری استریم ابری استادیا به طور مستقیم در بازی‌های آن‌ها بوده است.

پایان کار Stadia به دنبال تصمیم برای تعطیلی تمام تیم‌های سازنده بازی‌های داخلی گوگل در سال گذشته صورت گرفت که در آن زمان ادعا می‌شد به منظور تمرکز بر همکاری با استودیوهای ثالث انجام شده است.

این تصمیم با چندین جدایی همراه بود که در یکی از مهم‌ترین آن‌ها، جید ریموند، رئیس سابق بازی‌های استیدیا، یک استودیوی جدید به نام Haven تشکیل داد که توسط پلی‌ استیشن پشتیبانی می‌شود و از آن زمان تاکنون شش کارمند سابق Stadia را استخدام کرده است.

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانیدتولید محتوای صوتی را بهبود ببخشید
هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانید


بهترین مینی سریال هایی که میتونین ببینید!

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا