رمز ارز

پیشنهاد جدید محققان برای مقابله با سرقت‌های رمزارزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محققان دانشگاه استنفورد نمونه اولیه‌ای را برای «تراکنش‌های برگشت‌پذیر» در شبکه اتریوم ارائه کرده‌اند و استدلال می‌کنند که این تراکنش‌ها، می‌توانند راه‌حلی برای کاهش سرقت‌های حوزه ارزهای دیجیتال باشند.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، کایلی وانگ (Kaili Wang)، محقق بلاکچین در دانشگاه استنفورد، به تازگی ایده یک توکن برگشت‌پذیر مبتنی بر اتریوم را به اشتراک گذاشته و البته، اشاره کرده که این ایده در این مرحله، یک مفهوم تمام‌شده نیست، بلکه بیشتر «پیشنهادی برای برانگیختن بحث و حتی دریافت راه‌حل‌های بهتر از سوی جامعه بلاکچین» است.

او می‌گوید:

هک‌های عمده‌ای که ما دیده‌ایم، سرقت‌هایی غیرقابل انکار و با شواهد قوی هستند. اگر در چنین شرایطی، راهی برای بازگرداندن آن سرقت‌ها وجود داشت، اکوسیستم ما بسیار ایمن‌تر بود.

در این پیشنهاد، استانداردهای توکن جدیدی به نام‌های ERC-20R و ERC-721R پیشنهاد شده‌اند. به گفته وانگ، این‌ها قرار نیست جایگزین استانداردهای قبلی شوند یا اتریوم را برگشت‌پذیر کنند، بلکه یک استاندارد انتخابی هستند که «به سادگی اجازه می‌دهد یک بازه زمانی کوتاه پس از تراکنش، برای سرقت‌ها مورد اعتراض قرار گیرند و احتمالاً بازیابی شوند.»

بر اساس استانداردهای پیشنهادی، اگر سرمایه شخصی به سرقت رفته باشد، می‌تواند درخواست مسدود کردن دارایی‌ها را به یک قرارداد حاکمیتی ارائه کند. سپس، این موضوع توسط یک دادگاه غیرمتمرکز از قضات پیگیری می‌شود که باید به سرعت «حداکثر ظرف یک یا دو روز» برای تأیید یا رد درخواست رأی دهند. هر دو طرف معامله همچنین می‌توانند شواهدی را به قضات ارائه دهند تا آنها از نظر تئوری، اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری عادلانه داشته باشند.

ایده پیشنهادی وانگ بحث‌های زیادی را به همراه داشته است، برخی از افراد از این ایده حمایت کردند، برخی آن را رد کرده و برخی دیگر، ایده‌های خودشان را مطرح ‌کردند. آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، یکی از بانفوذترین اعضای جامعه اتریوم، از جمله افرادی است که با این طرح مخالف است. به گفته ساسانو، کنترل معکوس و حمایت از مصرف‌کننده باید بر روی «لایه‌های بالاتر» مانند صرافی‌ها و شرکت‌ها قرار گیرد تا لایه پایه (بلاکچین یا توکن‌ها).

به گزارش شرکت تحلیلی چین‌آنالیز (Chainalysis)، در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته است. بنابراین، به عقیده گروهی دیگر از اعضای جامعه، یک راه‌حل مناسب برای بازیابی وجوه قطعا مورد نیاز است، حتی اگر وضعیت غیرقابل برگشت فعلی شبکه‌های بلاکچین را تضعیف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا