عمومی

سامسونگ ربات اسکلت خارجی کمکی GEMS Hip را احتمالاً اواخر تابستان ۲۰۲۲ عرضه می‌کند

ماه اوت، برای سامسونگ و طرفدارانش ماه هیجان‌انگیزی است؛ چراکه آخرین رویداد بزرگ Unpacked سال این شرکت معمولاً در همان ماه برگزار می‌شود و امسال پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ دو یا سه گوشی تاشدنی جدید، حداکثر سه مدل ساعت هوشمند و هدفون‌های جدید را رونمایی کند. نکته‌ی جالب دیگری که وجود دارد این است که اوت ۲۰۲۲ شاید ربات اسکلت خارجی کمکی سامسونگ نیز عرضه شود.

براساس گفته‌ی تأمین‌کنندگان قطعات و به‌نقل از ET News، ربات اسکلت خارجی کمکی GEMS Hip که برای اولین‌بار در CES 2022 رونمایی شد، شاید در اواخر تابستان امسال عرضه شود.

نمونه اولیه‌ی این محصول سامسونگ مجوز ادامه‌ی کار دریافت کرده است و طبق گزارش‌ها، غول فناوری کره‌ای روی دریافت تأییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) قبل از ماه اوت کار می‌کند. به‌گفته‌ی رسانه‌های خارجی، سامسونگ قبلاً وضعیت توسعه‌ی GEMS Hip و برنامه‌های آزمایشی عرضه را با شرکای خود به‌اشتراک گذاشته است.

GEMS Hip سامسونگ چیست و چرا به تأیید FDA نیاز دارد؟

ربات اسکلت خارجی کمکی GEMS Hip سامسونگ

«GEMS» مخفف Gait Enhancing & Motivating System ربات اسکلت خارجی کمکی است که سامسونگ مدعی شده انرژی مصرف‌شده‌ی بدن انسان برای حرکت در مسافتی معین را تا ۲۴ درصد کاهش و هنگام پوشیدن آن سرعت را ۱۴ درصد افزایش می‌دهد. بدین‌ترتیب، این محصول می‌تواند ابزار مفیدی برای افراد دچار مشکلات حرکتی باشد.

GEMS Hip چند سال پیش گواهی ISO 1372 را دریافت کرد. سامسونگ نسخه‌ای از ربات اسکلت خارجی را در نمایشگاه CES 2020 لاس‌وگاس به‌نمایش گذاشت؛ اما در آن زمان، برنامه‌های عرضه مشخص نبود.

هنوز مشخص نیست که GEMS Hip پس از عرضه با چه قیمتی فروخته می‌شود؛ اما براساس گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد در اولین دوره تولید حدود ۵۰ هزار دستگاه از آن تولید کند.

  • ربات Bot Handy سامسونگ زندگی در خانه را برایتان آسان‌تر می‌کند

سامسونگ الکترونیکس می‌خواهد با استفاده از ربات کمکی خود قبل از هرچیز، بازار ایالات متحده را هدف قرار دهد. غول فناوری کره‌ای اکنون می‌خواهد تأییدیه FDA دریافت کند؛ زیرا قصد دارد GEMS Hip را به‌عنوان دستگاه پزشکی دسته‌بندی کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا