رمز ارز

ریزش قیمت اتریوم در روز عرضه کتاب خالقش!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروز ۲۸ سپتامبر، ویتالیک بوترین در توییتی اعلام کرد که کتاب او با عنوان «اثبات سهام (ساخت اتریوم و فلسفه بلاکچین)» در نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی عرضه شده است.
طبق گزارش‌ها، این کتاب شامل مجموعه‌ای از نوشته‌هایی است که وی در طول یک دهه گذشته گردآوری کرده است. این کتاب در Gitcoin لیست شده و امکان خرید آن از خرده‌فروشی‌هایی مانند آمازون با قیمت 16.99 دلار برای نسخه فیزیکی و 12.99 دلار برای نسخه دیجیتال وجود دارد. همچنین نسخه‌های دیجیتال امضاشده در قالب توکن غیرقابل تعویض (NFT) نیز برای دوستداران اتریوم موجود است. داستان این کتاب از سال 2013 شروع می‌شود و سپس به بحث در مورد مفاهیم اثبات کار و تکامل اتریوم به اثبات سهام پرداخته می‌شود.
با این حال، قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در روزی که خبر عرضه کتاب بوترین منتشر شد، افت کرده است. قیمت این رمزارز در حال حاضر و در طی 24 ساعت گذشته تقریباً 7 درصد کاهش یافته و به 1285 دلار در زمان نگارش این خبر رسیده است. این دارایی در حال حاضر حدود 18 درصد از قیمت خود را در طول دو هفته از دست داده و 74 درصد با اوج تاریخی قیمت خود در 10 نوامبر، یعنی 4878 دلار فاصله دارد.
رویداد Merge اتریوم در 15 سپتامبر انجام شد و انتقال شبکه به اجماع اثبات سهام را تکمیل و رسماً اثبات کار را منسوخ کرد و مصرف انرژی را تا حدود 99.95٪ کاهش داد. اتریوم اکنون دوباره در سطح حمایتی خود معامله می‌شود، اما در صورت شکست، قیمت‌ها می‌توانند به سرعت به سطح پایین‌تر بعدی سقوط کنند و در طول این چرخه نزولی به کمی بیش از 1000 دلار برسند.
البته لازم به ذکر است که صرف‌نظر از پرایس اکشن نزولی فعلی قیمت، اتریوم همچنان برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت هستند، محبوبیت زیادی دارد.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع بی‌این‌کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا