بازی

اشتباهات رایج روتین پوست چرب و دهیدراته

اشتباهات رایج روتین پوست چرب و دهیدراته

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پوست های چرب نیازمند مراقبت های خاص خود بوده و در صورتی که در روتین های مراقبت و نگهداری از این جنس پوست، دقت کافی به خرج ندهید، عوارض زیادی را در خصوص زیبایی و سلامت پوست خود تجربه خواهید کرد. در این مطلب قصد داریم که به مرور اشتباهات رایج روتین های پوست چرب و دهیدراته بپردازیم.

با دنبال کردن این مطلب با این اشتباهات آشنا شده و می توانید از این پس، دیگر چنین اشتباهاتی را تکرار نکنید.

در روتین مراقبتی پوست چرب، چه اشتباهاتی را نباید انجام داد؟

در زیر به خطاهایی می پردازیم که انجام دادن آن ها برای پوست های چرب، نه تنها سومند نبوده، بلکه عوارض زیادی در پی خواهد داشت:

شستشوی صورت برای پاک کردن آرایش

در صورتی که برای پاک کردن آرایش پوست خود، پیوسته از روش شستشو با صابون استفاده کنید، این موضوع نه تنها به رفع چربی زائد پوست شما کمک نکرده، بلکه بدتر موجب افزایش چربی پوست شما خواهد شد. از این روی برای آن که بتوانید ضمن پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست خود اقدام کنید، به نگهداری از پوست نیز کمک کرده باشید؛ لازم است که به سراغ بهترین میسلارواتر برای انواع پوست بروید. به این صورت با انتخاب مایع پاک کننده مناسب پوست چرب، می توانید ضمن پاک کردن پوست خود از محصولات آرایشی و همین طور آلودگی های محیطی، چربی زائد پوست خود را حذف کرده و آبرسانی عالی برای پوست خود به وجود بیاورید.

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب

استفاده نکردن از کرم ضدآفتاب، باعث آسیب رسیدن به انواع پوست شده و در مورد پوست های چرب نیز این موضوع کاملا صدق می کند. زمانی که در فصول گرم سال به سر می بریم، حتما باید از کرم های ضدآفتاب مناسب پوست چرب، با درصد SPF کافی و بالا استفاده کنید. به جز این دقت داشته باشید که حتی در فصول سرد سال نیز، نیاز به استفاده از ضدآفتاب های مناسب این فصول از سال خواهید داشت. در نظر داشته باشید که درست مانند لزوم استفاده از میسلارواتر مناسب پوست های چرب، در خصوص خرید ضدآفتاب هم باید از نوع محصول مناسب پوست چرب استفاده کنید. در غیر این صورت چربی اضافی روی پوست شما تولید شده و بدتر زمینه بروز جوش و آکنه به وجود خواهد آمد.

به طور مثال می توانید به راحتی از انواع میسلار واتر سیمپل در مو تن رو برخوردار شده و همین طور برای خرید بهترین ضدآفتاب مناسب پوست چرب از برندهای برتر ایرانی و خارجی اقدام کنید.

شستشوی صورت با آب داغ

این یکی از اشتباهات رایجی است که بسیاری از افراد که پوست چرب دارند؛ انجام داده و به این شکل پوست برای ایجاد چربی مضاعف تحریک شده و ممکن است وضعیت چربی آن بدتر شود. بهترین راه حل این است که صورت خود را با آب ولرم شستشو داده یا با یک روش جایگزین، از برندهای معروف و برتر میسلارواتر چون میسلارواتر لورال استفاده کنید.

دستکاری جوش و آکنه

یکی از اشتباهات بزرگی که انجام می دهیم، دستکاری جوش و آکنه، فارغ از این که پوست چرب یا خشک باشد، است. این موضوع به ویژه زمانی که پوست چرب باشد، بدتر بوده و باعث خواهد شد تا پوست شما بیشتر مستعد جوش زدن گردد. از این روی لازم است که حتما از هر گونه دستکاری جوش و آکنه پرهیز کرده و از محصولاتی که به صورت مستقیم برای رفع جوش و آکنه و درمان آن ها فرموله شده اند، استفاده شود.

عدم استفاده از محصولات لایه بردار

در صورتی که از محصولات لایه بردار به درستی و به موقع استفاده نکنید، پوست شما رفته رفته دچار مردگی و کهنگی شده و لایه های ضخیم آلوده روی آن جای می گیرد. از این روی لازم است که حتما به صورت مرتب از محصولات لایه بردار مخصوص پوست های چرب استفاده کرده و به این شکل ضمن حذف چربی اضافی پوست خود، لایه های مرده پوست را نیز حذف کنید. این باعث می شود که جوانسازی پوست شما به خوبی انجام شده و همیشه چهره ای شاداب و درخشان داشته باشید.

برای خرید بهترین اسکراب های لایه بردار پوستی مناسب پوست های چرب، می توانید به فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه کرده و به این شکل بهترین اسکراب های پوست را از برندهای برتر ایرانی یا خارجی، تهیه کنید.

عدم استفاده از کرم های آبرسان

فکر این که پوست های چرب به دلیل داشتن چربی، نیازی به آبرسانی ندارند؛ کاملا اشتباه است. این در حالی است که شما حتما باید برای جوانسازی و مراقبت از پوست های چرب نیز از کرم های آبرسان استفاده کنید. استفاده از کرم های آبرسان مخصوص پوست های چرب، کمک می کند تا بتوانید به راحتی به پوست چرب خود آبرسانی کنید، بی آن که این فرایند آبرسانی باعث افزایش میزان چربی های پوست شود. عدم استفاده از کرم های آبرسان مناسب پوست های چرب، باعث دهیدراته شدن پوست شما شده و به مرور این موضوع، به سلامت و زیبایی پوست آسیب می رساند.

بهترین محصول برای پوست خود را انتخاب کنید

اگر می خواهید بهترین محصولات مناسب پوست های چرب را انتخاب کرده و از آن ها در روتین مراقبتی پوست خود استفاده کنید، توصیه می کنیم که نگاهی به محصولات وب سایت فروشگاه اینترنتی مو تن رو انداخته و محصولات مناسب پوست خود را از میان آن ها انتخاب و خریداری کنید.

شما چه توصیه ای برای مراقبت و نگهداری از پوست چرب و دهیدراته داشته و چطور از پوست خود در چنین فرایندی نگهداری می کنید؟ پیشنهادات و توصیه های خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب سایت به اشتراک بگذارید. همین طور پیشنهاد می کنیم که این مطلب را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کرده و به آن ها اطلاع رسانی نسبت به این اشتباهات رایج روتین پوست چرب و دهیدراته را انجام دهید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا