تکنولوژی

سامسونگ تولید گوشی‌های خود را کاهش می‌دهد

طبق اخبار و گزارش‌ها، از قرار معلوم سامسونگ قصد دارد برنامه تولید 310 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال 2022 را به رقم 280 میلیون دستگاه کاهش دهد. البته 280 میلیون دستگاه همچنان آمار تولید بالایی است اما چنین عقب‌نشینی چشمگیری از هدف اولیه نمی‌تواند به معنای اخبار خوب باشد.

به گزارش SamMobile، بازسازی اقتصاد جهانی در دوران پساکرونا کندتر از میزان انتظار بوده و این امر کمپانی‌های بزرگ را به واکنش وا داشته تا برای جبران بخشی از خسارت‌های خود از اهداف تعیین شده تولیدی برای سال 2022 عقب‌نشینی کنند.

این پایگاه خبری در ادامه همچنین خاطر نشان کرده فشار تورم روی مشتریان آنها را در رابطه با مخارج‌شان محتاط کرده، از سوی دیگر جنگ میان روسیه و اوکراین نیز کمکی به بهتر شدن این شرایط نمی‌کند.

کاهش تولید گوشی های سامسونگ

بدین ترتیب سامسونگ نیز در نهایت تصمیم گرفته که از طریق کاهش 30 میلیونی تولید گوشی هوشمند در سال 2022، با این شرایط مقابله کند.

گفتنی است سامسونگ در زمینه دریافت تاثیرات منفی از موارد مذکور تنها نیست و به عنوان مثال اپل نیز در حال طی کردن مسیر مشابهی است. این کمپانی هم به نظر می‌رسد که تولیدات خود در سال جاری، به شکل خاص تولید آیفون SE جدید را تا 20 درصد کاهش داده است.

با این حال تصمیم سامسونگ در زمینه کاهش تولیدات مانند اپل تنها مختص یک سری یا یک مدل خاص نیست و تمامی تولیدات از میان‌رده‌های اقتصادی تا گزینه‌های پرچمدار را در بر خواهد گرفت.

در پایان بد نیست به این مورد نیز اشاره کنیم که در حال حاضر نرخ تورم در برخی بازارهای کلیدی در بالاترین میزان خود قرار دارد و به عقیده تحلیلگران این امر علت اصلی دور شدن مشتریان از بازار بوده است، بدین ترتیب آنها نیز درست مثل کمپانی‌های بزرگ تا حد امکان از مخارج اضافی خود کاسته‌اند، امری که می‌تواند حتی به کاهش فروش محصولات اقتصادی بازار هم منتهی شود.    

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا