بازی

آیا تنسنت خود را برای خرید یوبیسافت آماده می‌کند؟

آیا تنسنت خود را برای خرید یوبیسافت آماده می‌کند؟

بنابر گزارش رویترز، به نظر می‌رسد که کمپانی گیمینگ تنسنت (Tencent) قصد دارد میزان سهام خود را در شرکت یوبیسافت افزایش دهد.

مطلب پیشنهادی:Dawn of Ragnarok: هر چیزی که باید درباره جدیدترین بسته الحاقی اساسینز کرید بدانیداز داستانی جذاب تا قابلیت‌های جدید
Dawn of Ragnarok: هر چیزی که باید درباره جدیدترین بسته الحاقی اساسینز کرید بدانید

البته درحال حاضر مشخص نیست که تنسنت قصد دارد تا چه میزان از سهام یوبیسافت را خریداری کند. منابعی که درخواست کرده‌اند هویت آن‌ها فاش نشود، به رویترز اطلاع دادند که تنسنت قصد دارد به بزرگترین سهام‌دار کل کمپانی تبدیل شود و از این رو با مقامات یوبیسافت نیز ارتباط برقرار کرده است.

درصورت وقوع چنین اتفاقی، کنترل از دستان خانواده گیمو (Guillemot) که همواره مالکیت، مدیریت و هدایت شرکت را برعهده داشتند، خارج می‌شود.

درحال حاضر گیموها بیش از ۱۵٪ سهام شرکت را مالک بوده و بدین ترتیب بزرگترین سهامداران شرکت به حساب می‌آیند. گفتنی است که در سال ۲۰۱۸، کمپانی تنسنت ۵٪ سهام این شرکت را خریداری کرده است.

خریداری یوبیسافت توسط تنسنت

در سال‌های اخیر، یوبیسافت با مقوله تصاحب شرکت توسط کمپانی‌های رقیب (مثل Vivendi) مقابله کرده است اما هنگامی که در جریان نشست مطبوعاتی فوریه ۲۰۲۲ از ایو گیمو (Yves Guillemot) مدیرعامل شرکت در این خصوص سوال شد، وی پاسخ داد:

می‌توانیم مستقل باقی بمانیم اما مسائلی از قبیل خریداری شدن [توسط شرکتی دیگر] را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

لازم به یادآوری است که چند ماه پیش گزارشی منتشر شد که بر اساس آن کمپانی‌های خصوصی مثل Blackstone Inc و KKR & Co به دنبال گفتگو برای تصاحب مالکیت یوبیسافت بودند و برخی از کارمندان فعلی و سابق شرکت معتقد بودند که درنهایت این کمپانی به فروش می‌رسد.

اما از آن زمان تا کنون خبر خاصی در این زمینه منتشر نشد و باید دید که آیا درنهایت شرکتی پیدا می‌شود تا بتواند قدرت را از دستان گیموها خارج کند یا خیر. چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که اشرف اسماعیل، کارمند اخراج شده یوبیسافت، توسط تنسنت استخدام شده است.

مطلب پیشنهادی:بازی Far Cry 6 چگونه الهام‌گیری از کوبا را اشتباه متوجه می‌شود؟یارا هیچ شباهتی به کوبا ندارد!
بازی Far Cry 6 چگونه الهام‌گیری از کوبا را اشتباه متوجه می‌شود؟


نقد فیلم مرد خاکستری

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا