بازی

اکران مجدد آواتار ۶ میلیون دلار در آخر هفته به دست آورد

اکران مجدد آواتار ۶ میلیون دلار در آخر هفته به دست آورد

آواتار جیمز کامرون ثابت کرده که مانند همیشه پیروز است و ۶ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی IMAX به دست آورده است. فیلم محصول سال ۲۰۰۹ که با کیفیت 4K HDR بازسازی و به تازگی اکران شده، ۲۰ درصد از کل فروش آخر هفته جهانی را به خود اختصاص داد.

این حماسه علمی-تخیلی که به دلیل استفاده از فناوری سه بعدی و جلوه‌های ویژه، تاریخ‌ساز شد، داستان جیک سالی (با بازی سم ورتینگتون)، نیروی دریایی سابق را در سفر برای کشف جهان پاندورا روایت می‌کند که در طول مسیر عاشق شیوه زندگی ناوی‌ها و یکی از ساکنین آن به نام نیتیری (با بازی زوئی سالدانیا) می‌شود.

مطلب پیشنهادی:۳۰ فیلم فضایی که ما را به سمت‌ ناشناخته‌ها و فراتر از آن هدایت می‌کندبهترین فیلم‌های فضایی تاریخ سینما
۳۰ فیلم فضایی که ما را به سمت‌ ناشناخته‌ها و فراتر از آن هدایت می‌کند

آمریکای شمالی ۲۹ درصد از موفقیت فروش داخلی آواتار را به خود اختصاص داده و ۲.۹ میلیون دلار از ۳۸۶ سالن اکران به دست آورد. در سطح بین‌المللی، این فیلم ۳.۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرد و بریتانیا، هنگ کنگ، ژاپن و کره جنوبی سهم قابل توجهی داشتند.

موفقیت اکران فیلم در آخر هفته، جایگاه آواتار را به عنوان پرفروش‌ترین اثر IMAX در تمام دوران تضمین می‌کند که اکنون با فروش خیره‌کننده ۲۶۴ میلیون دلاری در جایگاه اول فروش این فرمت قرار گرفته است.

با توجه به تحسین‌ها و استقبال کلی منتقدان در اکران اولیه، موفقیت اکران دوباره Avatar چندان غافلگیرکننده نیست. این فیلم ۹ نامزدی جایزه اسکار کسب کرد که در نهایت برای بهترین جلوه‌های بصری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین فیلم‌برداری جایزه گرفت.

با این حال، زمانی که اعلام شد آواتار موفق به کسب رکورد ۲.۸ میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی شده، مهر واقعی استقبال پرشور تماشاگران به ثبت رسید و آن را به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل کرد.

آواتار

داستان قسمت دوم مورد انتظار، Avatar: The Way of Water، بیش از یک دهه پس از فیلم اولیه اتفاق می‌افتد و جیک را در زندگی جدید و خانواده‌اش در سیاره پاندورا دنبال کند. اما زندگی پر از سعادت او با بازگشت یک «تهدید آشنا» که سیاره و خانواده‌اش را تهدید می‌کند، به هرج و مرج تبدیل می‌شود. جیک و نیتیری با یکدیگر همکاری می‌کنند و با ارتش ناوی برای محافظت از سیاره متحد می‌شوند.

به غیر از ورثینگتون و سالدانیا، مخاطبان همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که کیت وینسلت، استیون لانگ، میشل رودریگز، میشل یو و سیگورنی ویور را در قسمت دوم ببینند. The Way of Water دوران جدیدی برای جهان آواتار آغاز می‌کند که در حال حاضر سه قسمت دیگر از آن نیز در دست ساخت است.

نسخه بازسازی شده آواتار هم اکنون در سینماها اکران شده و فیلم Avatar: The Way of Water نیز در روز ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) اکران خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های خون آشامی که باید تماشا کنیدبراساس نمرات راتن تومیتوز
بهترین فیلم های خون آشامی که باید تماشا کنید


نقد فیلم پینوکیو

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا