بازی

پلی‌ استیشن ابتدا به عرضه بازی‌های پولی و سپس سرویس PS Plus فکر می‌کند

پلی‌ استیشن ابتدا به عرضه بازی‌های پولی و سپس سرویس PS Plus فکر می‌کند

یکی از مدیران ارشد پلی‌ استیشن طی یک پنل بحث و گفتگو بار دیگر تکرار کرد که سونی به انتشار بازی‌های انحصاری خود ابتدا به صورت بازی‌های پولی (Premium) تعهد دارد.

در سخنرانی روز چهارشنبه در GI Live 2022، رئیس بخش ابتکارات توسعه‌دهندگان مستقل پلی‌ استیشن، شوهی یوشیدا، در مورد گسترش سرویس پلی‌ استیشن پلاس و نحوه نگاه این شرکت به افزودن عناوین جدید به این سرویس در زمان لانچ صحبت کرد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray

یوشیدا با اشاره به اینکه چرخه زندگی بازی‌های دیجیتال مدرن شبیه فیلمی است که در سینماها اکران می‌شود و سپس ماه‌ها بعد در سرویس‌های استریم پخش می‌شود، گفت:

ما به عرضه عناوین پریمیوم (پولی) در زمان عرضه اعتقاد داریم. PS Plus جدید دارای سطوح مختلف است و اساساً مانند PS Plus قدیمی است، همچنان هر ماه دو یا سه بازی جدید منتشر می‌کنیم و سطح جدید Extra دارای کاتالوگی از صدها عنوان برای بازی کردن است. برای سطح Extra، رویکرد ما [این است] که دوست داریم به ناشران [با] مدیریت چرخه عمر کمک کنیم.

او ادامه داد:

من بخش انحصاری را [در پلی‌استیشن] مدیریت می‌کردم، بنابراین می‌دانم که مانند فیلم‌ها است – یک فیلم ابتدا در سینما منتشر می‌شود، سپس به بخش تماشای پولی یا یک سرویس اشتراکی می‌رود، یا در تلویزیون به رایگان نمایش داده می‌شود، هر بار درآمد جدیدی ایجاد می‌کند و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می‌کند.

به همین ترتیب، ما به عرضه پولی یک عنوان در زمان عرضه اعتقاد داریم و شاید پس از شش ماه، یا سه ماه یا سه سال، زمانی که فروش بازی کاهش یابد، قرار گرفتن این بازی‌ها در سرویس، PS Plus Extra، می‌تواند به معرفی آن‌ها به مخاطبان جدید و گسترده کمک کنید.

پلی‌ استیشن

یوشیدا اضافه کرد:

ممکن است برخی از مردم این بازی‌ها را از دست داده باشند و این فرصتی عالی برای بازی کردن و ایجاد تبلیغ دهان به دهان است یا اگر DLC یا دنباله‌ای در راه است، می‌توانیم به جلب توجه مخاطبان بیشتر درباره فرنچایز کمک کنیم. بنابراین، ما ناشران را تشویق می‌کنیم تا از این سرویس‌ها در مدیریت چرخه حیات هر عنوان استفاده کنند.

بعداً در گفتگو، یوشیدا اظهار داشت که سرویس‌های اشتراکی هنوز «در این مرحله برای [سونی] آزمایشی هستند»، اما گفت بازی Stray که روز اول در PS Plus Extra منتشر شد، نمونه‌ای از عنوانی بود که با استفاده از انتشار روز ابتدایی در سرویس، به موفقیت دست پیدا کرد.

در حالی که عناوین انحصاری سونی در روز ابتدایی عرضه به PS Plus نمی‌آیند، عناوین مستقل قابل توجهی با انجام این کار به موفقیت رسیدند. روندی که در طول عمر این سرویس شاهد عرضه بازی‌هایی مانند Rocket League و Fall Guys بود.

در فروردین ماه، جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت ادعا کرد که اگر بازی‌ها در روز اول به پلی‌ استیشن پلاس اضافه شوند، ممکن است آسیب ببینند.

مطلب پیشنهادی:در مورد اسپایدرمن ۲ چی میدونیم و چرا باید منتظر فیلم جدید ماریو باشیم؟ + بازی‌های رایگان
در مورد اسپایدرمن ۲ چی میدونیم و چرا باید منتظر فیلم جدید ماریو باشیم؟ + بازی‌های رایگان


نقد فیلم پینوکیو

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا