بازی

یک یوتیوبر به تشریح کیت توسعه PS5 پرداخت

یک یوتیوبر به تشریح کیت توسعه PS5 پرداخت

یک یوتیوبر به تازگی عمیق‌ترین و اساسی‌ترین نگاهی که تا به حال توسط عموم از کیت توسعه پلی استیشن ۵ (PS5) دیده شده را در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشته است.

Macho Nacho Productions موفق شد به یکی از دستگاه‌های دست‌نیافتنی دست پیدا کند که به غیر از طرح‌های ثبت اختراع و عکس‌های تاری که گاه به گاه منتشر می‌شد، توافق‌نامه‌های توسعه‌دهندگان تاکنون آن را از دید عموم دور نگه داشته بود.

مطلب پیشنهادی:راهنمای حل مشکل دریفت کنترلر PS5دریفت نکش عزیزم!
راهنمای حل مشکل دریفت کنترلر PS5

در ویدیوی منتشر شده در کانال یوتیوب، تیتو پرز مشخص نکرد که چگونه کیت توسعه را به دست آورده، اما نمای نزدیک و دقیقی از طراحی منحصر به فرد و ورودی‌های آن ارائه می‌دهد.

متاسفانه کیت حاضر در ویدئو فعال نشده بود، کاری که توسعه‌دهندگان باید به طور منظم انجام دهند تا کنسول‌های توسعه خود را فعال نگه دارند. به همین‌خاطر پرز تنها توانست سیستم منوی آشنا را نشان دهد و نتوانست چیزی را بوت کند. با این حال، نگاهی عمیق به طراحی کیت توسعه داشت که کاملاً متفاوت‌تر از دستگاه‌های خرده‌فروشی‌ها است و شامل پورت‌ها و دکمه‌های اضافی مختلف است.

سونی و سایر دارندگان پلتفرم از لحاظ تاریخی در مورد کنسول‌های توسعه خود بسیار پنهان‌کار بوده‌اند و معمولاً اجازه خروج از استودیو یا عکس گرفتن را نمی‌دادند. سال گذشته یک جفت کیت توسعه PS5 در eBay ظاهر شد که قبل از حذف شدن، تنها چند ساعت روی سایت دوام آورد.

نسخه جدیدی از پلی استیشن ۵ ماه گذشته در استرالیا عرضه شد که ظاهراً کنسول را ۲۰۰ گرم سبک‌تر می‌کند. ادعا می‌شود که مدل‌های جدید سری CFI-1200 PS5 وزن کمتری نسبت به کنسول‌های ابتدایی دارند، تا جایی که وزن نسخه استاندارد با درایو دیسک اکنون هم‌اندازه نسخه دیجیتالی در زمان عرضه است.

این دومین باری است که سخت‌افزار PS5 برای سبک‌تر کردن آن بازبینی می‌شود. در جولای ۲۰۲۱ سونی سری CFI-1100 را عرضه کرد که وزن آن نیز کمتر از نسخه‌های زمان لانچ بود.

PS5

هیروکی توتوکی، مدیر مالی سونی، در جلسه سال گذشته با سرمایه‌گذاران گفت که این شرکت در حال بررسی راه‌حل‌های مختلف برای کمک به مقابله با کمبود جهانی قطعات سخت‌افزاری، از جمله تغییر بالقوه طرح‌های محصول است.

ماه گذشته سونی تصمیمی دشوار برای افزایش قیمت PS5 در اکثر مناطق بزرگ جهان گرفت. اروپا، ژاپن، چین، استرالیا، مکزیک و کانادا همگی شاهد افزایش قیمت‌ها تا ۱۲.۵ درصد بودند و ایالات متحده تنها منطقه بزرگی است که از افزایش قیمت در امان ماند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Deathloop – نامزد اصلی بهترین بازی سالدستپخت جدید استودیو Arkane
بررسی بازی Deathloop – نامزد اصلی بهترین بازی سال


نقد فیلم پینوکیو

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا