رمز ارز

آیا استیو جابز همان ساتوشی ناکاموتو است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لارک دیویس (Lark Davis)، یوتیوبر و معامله‌گر معروف ارزهای دیجیتال، در توییت جدید خود این نظریه را مطرح کرده که استیو جابز ممکن است مخترع ناشناس بیت کوین و حتی افسانه‌ای‌تر از او باشد. دیویس این توییت را به دنبال انتشار اخبار اخیر مبنی بر وجود وایت پیپر بیت ‌کوین در سیستم عامل رایانه‌های مک، منتشر کرد.
به گزارزش رمزارز نیوز، چندین کاربر اپل فاش کرده‌اند که فایل وایت پیپر بیت ‌کوین را در نسخه‌های مختلف مک، از زمان انتشار نسخه ۱۰.۱۴.۰ Mojave در سال ۲۰۱۸ تا نسخه ۱۳.۳ Ventura که به تازگی منتشر شده، پیدا کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، این فایل به عنوان سند پیش‌فرض برنامه Virtual Scanner II در این سیستم عامل وجود دارد.
دیویس در توییت خود حتی به این موضوع اشاره کرده که زمان ناپدید شدن ساتوشی (دسامبر ۲۰۱۰) و درگذشت جابز (اکتبر ۲۰۱۱)، تنها یک سال باهم فاصله دارد و از نظر او، این زمان‌بندی هم قابل‌توجه است.
در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بسیاری از فعالان بازار گفتند که جابز نه، بلکه استیو وزنیاک، بنیانگذار دیگر اپل که به عنوان حامی بیت کوین هم شناخته می‌شود، احتمالاً ساتوشی باشد. چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز به شوخی گفت که اکنون زمان جستجوی وایت پیپر بیت کوین در کد ویندوز و لینوکس است، شاید جابز، وزنیاک و بیل گیتس با هم بیت کوین را ایجاد کرده‌ باشند!
در این میان، برخی از افراد، از جمله دیوید گوخشتین، بنیان‌گذار Gokhshtein Media، هم هنوز معتقدند که هال فینی (Hal Finney)، یک مهندس فناوری اطلاعات آمریکایی که اولین تراکنش بیت کوین را از ساتوشی دریافت کرد، خالق این ارز دیجیتال بوده است. البته گوخشتین می‌گوید که همچنان در حال انجام تحقیقاتی در این مورد است. فینی سه سال پس از جابز و در سال ۲۰۱۴ درگذشت.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا