رمز ارز

اهدای ۱۰۰ میلیون کاردانوی رایگان واقعیت دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اکانت رسمی ویل ساسو (Will Sasso)، بازیگر معروف کانادایی در توییتر، به‌منظور تبلیغ یک کلاهبرداری مرتبط با ارز دیجیتال کاردانو (ADA) هک شده است.
طبق گزارش‌ها، تصویر پروفایل حساب توییتری ساسو، ابتدا با تصویر چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو و اکنون با تصویر ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، جایگزین شده است. در حساب کاربری هک‌شده، توییتی مشاهده می‌شود با این مضمون که شرکت توسعه‌دهنده بلاکچین کاردانو، پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز هاردفورک واسیل (Vasil) در آخر هفته گذشته، یک هدیه بزرگ به ارزش ۱۰۰ میلیون ADA را در نظر گرفته است.
واضح است که این شرکت، قصد اهدای این مبلغ را نداشته و هکرها در پی فریب کاربران برای ورود به سایت‌های کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال آن‌ها هستند. کاربران توییتر نیز باید مراقب باشند تا بر روی لینک موجود در این توییت، کلیک نکنند. بر اساس اخبار، هنوز اکانت توییتر ویل ساسو، بازیابی نشده است.
اگرچه کلاهبرداران ارزهای دیجیتال، همچنان از همین شیوه مرسوم برای هک کردن اکانت افراد معتبر و جعل هویت آن‌ها استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد توییتر، هنوز راهی برای مقابله با آن‌ها پیدا نکرده است. در طی چند هفته گذشته، چندین حساب کاربری تاییدشده، هک و هویت آن‌ها با شخصیت‌های برجسته عرصه ارزهای دیجیتال، جایگزین شده است.
برای مثال، هفته گذشته حساب رسمی توییتر سفارت هند در عمان نیز به‌منظور تبلیغ یک کلاهبرداری مرتبط با ارز دیجیتال ریپل، هک و مشخصات مدیرعامل ریپل، برد گارلینگهاوس (Brad Garlingouse) در آن نمایش داده شد.
به‌تازگی و هم‌زمان با اجرای ادغام اتریوم که پوشش مطبوعاتی گسترده‌ای نیز داشت، بسیاری از اکانت‌های توییتر در معرض خطر جعل هویت با تصاویر ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم قرار گرفته‌اند.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا