بازی

پلیس بریتانیا تایید کرد که هکر ۱۷ ساله GTA را به قانون‌شکنی متهم کرده‌اند

پلیس بریتانیا تایید کرد که هکر ۱۷ ساله GTA را به قانون‌شکنی متهم کرده‌اند

پلیس بریتانیا تایید کرد نوجوانی را که به ظن هک دستگیر شده بود و طبق یک گزارش مربوط به نقض اطلاعات اخیر GTA 6 و Uber بود، اکنون به دو جرم متهم کرده است.

پلیس شهر لندن روز گذشته اعلام کرد یک نوجوان ۱۷ ساله که روز پنجشنبه در آکسفوردشر دستگیر شده بود، اکنون به دو فقره نقض شرایط وثیقه و دو فقره سوء استفاده از رایانه، متهم شده است. او روز شنبه ۲۴ سپتامبر در دادگاه جوانان هایبری کرنر حاضر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:داستان ساخت The Getaway – اثری که قرار بود رقیب GTA باشد!بازی با دم شیر
داستان ساخت The Getaway – اثری که قرار بود رقیب GTA باشد!

در حالی که پلیس در مورد اینکه آیا این دستگیری مربوط به نقض داده‌های راکستار در هفته‌های گذشته است، اظهار نظری نکرده، متیو کیز، خبرنگار به منابعی اشاره کرد نوجوان مورد بحث که بنابر گزارش‌ها به دلیل سنش فقط به A.K. معروف است، در رابطه با هک GTA به همراه حمله به اوبر، دستگیر شده است.

گفته می‌شود که این نوجوان با گروهی به نام Lapsus$ ارتباط دارد و اوایل سال میلادی جاری به دلیل هک کردن مایکروسافت و انویدیا دستگیر شده بود. منبع متیو کیز گفت:

این دستگیری در پی تحقیقات مقامات مجری قانون فدرال در ایالات متحده صورت گرفت که با همتایان خود در بریتانیا برای شناسایی A.K. به عنوان مظنون هر دو حمله همکاری کرده بودند.

یک منبع مجری قانون گفته که گمان می‌رود حداقل دو نفر دیگر در حمله به راکستار و اوبر دست داشته باشند و انتظار می‌رود بازداشت‌های بیشتری صورت گیرد.

GTA

در حادثه‌ای که احتمالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشت داده‌های صنعت بازی تاکنون شناخته می‌شود، بیش از یک ساعت از ویدیوهای توسعه Grand Theft Auto 6 در روز یکشنبه هفته گذشته از طریق یک کاربر ناشناس در وب‌سایت GTA Forums منتشر شد.

این کاربر ناشناس ادعا کرد که دارایی‌های فاش شده را از طریق یک کانال داخلی Slack به دست آورده و همچنین مسبب درز اخیر داده‌های Uber است که Slack نیز در مرکز آن قرار داشت.

در حالی که هنوز تایید نشده همان هکر Uber، به سرورهای GTA حمله کرده یا خیر، اوبر هفته گذشته بیانیه‌ای منتشر و در آن پیوند بالقوه وقایع را تایید کرد. این شرکت معتقد است مهاجم (یا مهاجمان) به یک گروه هکری به نام Lapsus$ وابسته هستند که در سال گذشته به طور فزاینده‌ای در زمینه هک فعال بوده‌اند.

مطلب پیشنهادی:پرونده بازی Agent: چه اتفاقی برای بازی فراموش‌شده راکستار افتاد؟تماشا کنید
پرونده بازی Agent: چه اتفاقی برای بازی فراموش‌شده راکستار افتاد؟


نقد فیلم پینوکیو

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا