رمز ارز

علت افت قیمت زمین‌های متاورسی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در کنار سقوط گسترده‌ قیمت ارزهای دیجیتال، حجم معاملات زمین‌های متاورسی نیز پس از رشد بی‌سابقه آن در سال ۲۰۲۱، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است.
بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم Delphi Digital، حجم معاملات زمین در ۱۸ پروژه متاورسی در مقایسه با بالاترین میزان آن در نوامبر سال ۲۰۲۱، تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۹۸ درصد کاهش یافته که با توجه به رکود مداوم بازار ارزهای دیجیتال، نباید تعجب‌آور باشد.
در این میان، لازم به ذکر است که کاهش حجم معاملات زمین‌های متاورسی منجر شده که گروهی از فعالان بازار، سودمندی عمومی زمین‌های مجازی را زیر سوال ببرند. برخی از منتقدان استدلال می‌کنند که این زمین‌ها بیش از حد عرضه شده‌اند و به همین دلیل، دیگر منبع کمیابی برای جلب علاقه بیشتر نیستند.
با این حال، اگر بازار ارزهای دیجیتال در کنار ورود شرکت‌های مختلف به این فضا بهبود یابد، علاقه به متاورس هم ممکن است دوباره بیشتر شود. برای مثال، در ماه ژوئن امسال، متا، مایکروسافت و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، تعهدی را امضا کردند که برای ایجاد یک متاورس باز و تعامل‌پذیر همکاری کنند.
همچنین، لازم به ذکر است که با وجود کاهش حجم معاملات، به نظر می‌رسد که علاقه به متاورس چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است. بر اساس داده‌های منتشرشده، تا ۶ سپتامبر، بیش از ۴ هزار علامت تجاری مرتبط با متاورس در ایالات متحده ثبت شده است.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع فاین بولد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا