بازی

پلیس انگلیس یک نوجوان ۱۷ ساله مرتبط به هک GTA 6 را دستگیر کرد

پلیس انگلیس یک نوجوان ۱۷ ساله مرتبط به هک GTA 6 را دستگیر کرد

پلیس بریتانیا یک نوجوان ۱۷ ساله مشکوک به هک کردن را در آکسفوردشر دستگیر کرده و ادعا می‌شود که این موضوع در ارتباط با هک اخیر GTA 6 است. پلیس شهر لندن شب گذشته اعلام کرد که این دستگیری عصر پنجشنبه صورت گرفته و مظنون همچنان در بازداشت است.

به نقل از منبعی که گفته می‌شود با این موضوع آشنا است، خبرنگار، متیو کیز ادعا کرد که این دستگیری مربوط به هک اخیر راکستار و احتمالاً نقض امنیتی اوبر است. کیز گفت که این دستگیری در هماهنگی با تحقیقات انجام شده توسط FBI صورت گرفته است.

مطلب پیشنهادی:راهنمای تمام کدهای تقلب GTA San Andreas: Definitive Editionبه گروو استریت بازمی‌گردیم…
راهنمای تمام کدهای تقلب GTA San Andreas: Definitive Edition

متیو کیز در توییتی روز گذشته نوشت:

انتظار می‌رود که پلیس جزئیات بیشتری در مورد دستگیری هکر ۱۷ ساله Rockstar Games در اواخر روز جاری ارائه دهد، اظهارات احتمالی از سوی FBI نیز بعد از ظهر اطلاع‌رسانی می‌شود.

غول فناوری حمل و نقل یعنی اوبر (Uber) گفت که با FBI و وزارت دادگستری ایالات متحده در ارتباط با عامل نقض امنیتی اخیر که احتمالا مسبب لیک GTA 6 نیز بوده، همکاری می‌کند.

در حادثه‌ای که احتمالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشت داده‌های صنعت بازی تاکنون شناخته می‌شود، بیش از یک ساعت از ویدیوهای توسعه Grand Theft Auto 6 در روز یکشنبه هفته گذشته از طریق یک کاربر ناشناس در وب‌سایت GTA Forums منتشر شد.

این کاربر ناشناس ادعا کرد که دارایی‌های فاش شده را از طریق یک کانال داخلی Slack به دست آورده و همچنین مسبب درز اخیر داده‌های Uber است که Slack نیز در مرکز آن قرار داشت.

مطلب پیشنهادی:۱۰ ماموریت مخفی GTA که احتمالا از وجودشان خبر ندارید!از بسکتبال تا قاتل سریالی!
۱۰ ماموریت مخفی GTA که احتمالا از وجودشان خبر ندارید!

در حالی که هنوز تایید نشده همان هکر Uber، به سرورهای GTA حمله کرده یا خیر، اوبر هفته گذشته بیانیه‌ای منتشر و در آن پیوند بالقوه وقایع را تایید کرد. این شرکت معتقد است مهاجم (یا مهاجمان) به یک گروه هکری به نام Lapsus$ وابسته هستند که در سال گذشته به طور فزاینده‌ای در زمینه هک فعال بوده‌اند.

این گروه هکری که ممکن است در آمریکای جنوبی مستقر باشد، مسئول یک سری حملات سایبری علیه شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله انویدیا، مایکروسافت، یوبیسافت، سامسونگ و وودافون بوده است.

GTA

اوایل روز دوشنبه، شرکت مادر راکستار یعنی تیک تو به طور علنی درز اطلاعات GTA را به تایید رساند و ادعا کرد که «اقداماتی را برای شناسایی و مهار این حادثه انجام داده است».

چندین ویدیو به درخواست این شرکت از یوتیوب حذف شدند که واقعی بودن لیک‌های قابل توجه را تایید می‌کند. همچنین طبق گزارش‌ها، تیک تو به دو تا از بزرگ‌ترین انجمن‌های آنلاین Grand Theft Auto دستور داده تا هر لینکی به ویدیوهای GTA 6 را حذف کنند.

مطلب پیشنهادی:۸ پرونده‌ جنایی واقعی که الهام‌بخش بازی L.A. Noire شده‌اندالهام جنایت از واقعیت
۸ پرونده‌ جنایی واقعی که الهام‌بخش بازی L.A. Noire شده‌اند


کانتر استرایک اما lastech در مقابل شماست

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا