رمز ارز

کاهش ۶۵ درصدی درآمد کلاهبرداران رمزارز در سال ۲۰۲۲!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش جدید شرکت Chainalysis نشان می‌دهد که کل درآمد کلاهبرداران رمزارزی از ابتدای سال تا به امروز به ۱٫۶ میلیارد دلار رسیده که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است. به گفته کارشناسان، کاهش درآمد کلاهبرداران رمزارزی با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط است.
علاوه بر این، به دلیل کاهش قیمت دارایی‌ها و خروج کاربران بی‌تجربه از بازار ارزهای دیجیتال، تعداد کاربران کمتری در سال ۲۰۲۲ قربانی کلاهبرداری‌های رمزارزی شده‌اند. به گفته اریک ژاردین (Eric Jardine)، سرپرست بخش تحقیقات شرکت Chainalysis، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در بازارهای صعودی، زمانی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب بازدهی بالا برای قربانیان جذاب‌تر است، بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار می‌گیرند. ژاردین همچنین به این نکته اشاره کرد که در بازارهای صعودی، کاربران جدید و بی‌تجربه زیادی نسبت به سرمایه‌‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌کنند و در نتیجه، تعداد قربانیان هم افزایش می‌یابد.
ژاردین در ادامه توضیح داد که جذابیت پلتفرم‌های دیفای برای مهاجمان بسیار بیشتر شده است:

پروتکل‌های دیفای بسیار در برابر هک آسیب‌پذیر هستند؛ چون کد متن باز آن‌ها می‌تواند توسط مجرمان سایبری که به دنبال بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های موجود هستند، مورد مطالعه قرار بگیرد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

وی در ادامه خاطرنشان کرد که درآمد بازار دارک نت نیز در سال ۲۰۲۲، حدود ۴۳ درصد کاهش یافته که عمدتاً به دلیل تعطیلی دارک نت روسی Hydra Marketplace توسط مقامات آلمانی در ماه آوریل، بوده است. در این بازارها، اغلب از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می‌شود.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا