رمز ارز

مراقب تله فروش بیت کوین باشید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیت کوین در 20 سپتامبر، یک روز پس از سقوط به پایین‌‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته، به بالاتر از سطح 19000 دلار بازگشت.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

بیت کوین پس از سقوط به زیر 20 هزار دلار در تلاش برای بازگشت است!

به گزارش سایت کوین تلگراف، در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین از 18255 دلار به 19650 دلار افزایش یافته که این افزایش قیمت، بازتابی از حرکت‌های برگشتی مشابهی است که در بازار سهام هم شاهد آن بودیم، و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با افزایش قابل‌توجه دیگری برای نرخ بهره توسط فدرال رزرو، کنار آمده‌اند.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD در مقابل ACWI و Nasdaq.

با این حال، نظرات در مورد زمان بازگشت بیت کوین متفاوت است. جانی مو، تحلیلگر مستقل بازار، تاکید کرد که پرایس اکشن بیت کوین مشابه حرکت‌های جانبی آن در ابتدای سال جاری است. به عبارت دیگر، افزایش قیمت فعلی بیت کوین تا حدود 20000 دلار، باعث حرکت بلندمدت صعودی نخواهد شد.

رودی تاکالا، مدیر اجرایی و سردبیر سابق فاکس نیوز نیز به معامله‌گران ارزهای دیجیتال هشدار داده که به دلیل بدتر شدن شرایط اقتصادی در سطح جهان، خود را برای یک دوره تاریک آماده کنند.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در مدت زمان پیش رو به یک بازگشت صعودی قوی خواهد رسید. اکنون نگاهی دقیق‌تر به سه چشم‌انداز خوش‌بینانه بازار خواهیم انداخت:

شکل‌گیری الگوی چکش صعودی

به گفته Trader Tardigrade، تحلیلگر بازار، کندل روزانه 20 سپتامبر بیت کوین به شکل یک چکش صعودی است که نشان‌دهنده تضعیف حرکت نزولی است.

یک کندل چکشی صعودی زمانی شکل می‌گیرد که قیمت یک دارایی با افت کار خود را آغاز کند، اما سپس بازیابی شده و تا نزدیک به همان سطح اولیه بسته شود. Tardigrade همین نظریه را در مورد حرکت بازیابی بیت کوین در 20 سپتامبر بیان می‌کند و خاطرنشان می‌کند که چکش صعودی ممکن است روند بازار را معکوس کند.

شکل‌گیری کف Pi-Cycle

یکی دیگر از سیگنال‌های تکنیکال که پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین به شدت رشد کند، کف Pi-Cycle است. این شاخص، دو میانگین متحرک ساده بلندمدت (SMA) 471 و 150 روزه را ردیابی می‌کند. تاریخ نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین زمانی که (SMA) 150 روزه به زیر (SMA) 471 کراس می‌کند، به کف خود می‌رسد و سپس به سمت یک حرکت صعودی قوی پیش می‌رود. تحلیلگر بازار، Titan of Crypto، تاکید کرده که بیت کوین به دنبال این کراس تا سال 2023 است.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD با کف Pi-Cycle.

چرخه Wyckoff

Aurelien Ohayon، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری XOR Strategy، پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین تا اوایل سال 2023 به 45000 دلار برسد، با این استدلال که قیمت آن از الگوی محبوب چرخه Wyckoff پیروی کرده است.

BTC/USD در مراحل چرخه Wyckoff

چرخه Wyckoff چهار مرحله دارد: انباشت، روند صعودی، توزیع و روند نزولی. پس از مرحله کاهش، چرخه با مرحله انباشت تکرار می‌شود. همانطور که Ohayon اشاره می‌کند، در مورد بازگشت قیمت بیت کوین نیز چنین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا