بازی

سونی احتمالا پلی استیشن ۵ را با دیسک درایو جداشدنی تولید کند

سونی احتمالا پلی استیشن ۵ را با دیسک درایو جداشدنی تولید کند

گزارش جدید نشان می‌دهد که سونی در حال برنامه ریزی برای عرضه نسخه جدیدی از پلی استیشن ۵ است. طبق صحبت‌های تام هندرسون، طی سال مالی ۲۰۲۳ شاهد بازنگری در طراحی PS5 با یک چهارچوب جدید خواهیم بود.

این بازنگری که به صورت داخلی به آن چهارچوب D پلی‌ استیشن ۵ می‌گویند، از لحاظ سخت‌افزاری مشابه نسخه‌های فعلی کنسول است، اما مهم‌ترین شاخصه و تفاوت آن، داشتن دیسک درایو با قابلیت جداسازی است.

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

این دیسک درایو از طریق یک درگاه USB-C اضافی در پشت به کنسول متصل می‌شود. این موضوع اساسا کنسول جدید را جایی بین نسخه استاندارد و دیجیتالی قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نسخه جدید PS5 به تنهایی و همچنین از طریق یک بسته شامل دیسک درایو قابل جدا شدن در دسترس خواهد بود. خود درایو نیز برای خرید جداگانه در دسترس قرار می‌گیرد. این گزارش همچنین بیان می‌کند که درایو با سبک طراحی پلی استیشن ۵ مطابقت دارد و احتمالا بسیار سبک و کوچک خواهد بود.

ps5 پلی استیشن 5

در حالی که سونی هنوز هیچ بیانیه رسمی در این مورد ارائه نکرده، شایان ذکر است که با دیسک درایو جداشدنی، مدل جدید PS5 کمی باریک‌تر از مدل اصلی می‌شود. با فرض اینکه هیچ بخش دیگری از سخت‌افزار یا طراحی تغییری نداشته باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این مدل جدید به نسخه دیجیتالی نزدیک‌تر باشد.

سونی در حال برنامه‌ریزی خط تولید بزرگ مدل جدید کنسول است و امیدوار است در سال مالی ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۵ میلیون دستگاه تولید کند. مدل‌های اصلی پلی استیشن ۵ تولید خود را به ۱۲ میلیون دستگاه کاهش می‌دهند و در نهایت به نفع مدل جدید کنار گذاشته می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟توبی، اندرو، تام یا یک چهره کاملاً جدید؟
باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟


تماشا کنید: جی تی ای ۶ و هر چی ازش لو رفته

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا