رمز ارز

سایه بازار نزولی رمزارزها فعلاً ماندگار است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرایط اقتصادی جهان حاکی از آن است که تقریبا تمام بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال دوران سختی را سپری می‌کنند و نزول بیشتری در پیش خواهند داشت. بنابراین نباید به افزایش قیمت و ثبت رکورد قیمتی جدید در ماه‌های آینده خوش‌بین بود.
اما در این میان هستند کسانی که به افزایش قیمت رمزارزها امیدوارند. مثلا حساب توییتری به نام cryptokaleo طی توییتی به دنبال کنندگان خود گفت:

فعلا با توجه به انتخابات میان دوره ماه نوامبر ایالات متحده تقریبا ایمن هستیم. همراه با این ادعا یک نمودار ارائه شده بود که پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین قبل از پایان سال به 34000 دلار خواهد رسید.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

فرد دیگری با نام مستعار پنتوشی نیز به دنبال کنندگان خود گفت:

علی‌رغم بازار خونی فعلی، قیمت‌ها نسبت به یکسال اخیر بسیار جذاب‌تر هستند و من دیروز مقداری بیت‌کوین خریدم.

پیش‌بینی‌های مثبت دیگری هم از افرادی که قبلا درست تحلیل کرده‌اند وجود دارد که تعدادشان کم هم نیست (اغلب در میان اینفلوئنسرهایی است که به دنبال فالوور هستند)؛ اما براساس داده‌های اقتصاد کلان واقعیت کمی تاریک‌تر است.
فدرال اکسپرس هفته گذشته با اعلام این که 500 میلیون دلار از هدف درآمدی سه ماهه اول خود عقب‌تر است، بر احتمال بدتر شدن شرایط اقتصادی تاکید کرد. مدیرعامل این شرکت اظهار کرد که این اعداد آغاز رکود جهانی است.
بانک فدرال رزرو نیویورک نیز در گزارشی در ماه اوت اشاره کرد که بدهی مصرف کننده در سه ماهه دوم سال 2022 به 16.15 تریلیون دلار رسیده است و این یک رکورد جدید است.
جو بایدن در مصاحبه‌ای اظهار کرد:

مردم امریکا نگران نباشند، تورم را کنترل خواهیم کرد.

این موضوع ناظران را به تعجب وا داشت؛ چرا که چنین حرکتی احتمالاً بازارها را به یک بحران سوق می‌دهد که تا مدتی از آن رهایی پیدا نخواهند کرد. شاید وضعیت فعلی همان وضعیتی است که ایلان ماسک در مورد آن ابراز نگرانی کرده بود. او در ماه ژوئن گفته بود که احساس خیلی بدی نسبت به اقتصاد دارد. رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر نیز ماه آوریل در توییتی چنین گفته بود:

حباب بزرگی در راه است. صندوق بازنشستگی بیبی بومر به سرقت می‌رود. 10 تریلیون دلار پول جعلی خرج شده است. دولت، وال استریت و فدرال رزرو، دزد هستند. رکود و تورم بیش از حد وجود دارد. طلا، نقره، بیت کوین را قبل از دیر شدن بخرید.

ارزیابی کیوساکی تا حدودی با سناریوی نزولی مغایرت دارد. فاجعه اقتصادی باید منجر به کاهش قیمت دارایی‌ها در سراسر جهان از جمله قیمت طلا، نقره و بیت کوین شود. افراد خوش‌بین‌تر ممکن است امیدوار باشند که آمریکایی‌ها از اشتباهات خود درس بگیرند، سال آینده بدهی‌های خود را پرداخت کنند و سال 2024 همه چیز بهتر شود.
نکته مشترک در هر دو سناریو این است که نه رمزارزها و نه هیچ طبقه دارایی دیگری در آستانه افزایش قیمت و ثبت رکورد جدید نیستند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا