بازی

پای FBI و اوبر به ماجرای هک GTA 6 باز شده است

پای FBI و اوبر به ماجرای هک GTA 6 باز شده است

غول فناوری حمل و نقل یعنی اوبر (Uber) گفته است که با FBI و وزارت دادگستری ایالات متحده در ارتباط با عامل نقض امنیتی اخیر که احتمالا مسبب لیک GTA 6 نیز بوده، همکاری می‌کند.

در حادثه‌ای که احتمالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نشت داده‌های صنعت بازی تاکنون شناخته می‌شود، بیش از یک ساعت از ویدیوهای توسعه Grand Theft Auto 6 در روز یکشنبه از طریق یک کاربر ناشناس در وب‌سایت GTA Forums منتشر شد.

این کاربر ناشناس ادعا کرد که دارایی‌های فاش شده را از طریق یک کانال داخلی Slack به دست آورده و همچنین مسبب درز اخیر داده‌های Uber است که Slack نیز در مرکز آن قرار داشت.

مطلب پیشنهادی:راهنمای تمام کدهای تقلب GTA Vبا این کدهای تقلب تبدیل به قادر مطلق لس سانتوس شوید
راهنمای تمام کدهای تقلب GTA V

در حالی که هنوز تایید نشده همان هکر Uber، به سرورهای GTA حمله کرده یا خیر، اوبر روز گذشته بیانیه‌ای منتشر و در آن پیوند بالقوه وقایع را تایید کرد. این شرکت معتقد است مهاجم (یا مهاجمان) به یک گروه هکری به نام Lapsus$ وابسته هستند که در سال گذشته به طور فزاینده‌ای در زمینه هک فعال بوده‌اند.

این گروه هکری که ممکن است در آمریکای جنوبی مستقر باشد و مسئول یک سری حملات سایبری علیه شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله انویدیا، مایکروسافت، یوبیسافت، سامسونگ و وودافون بوده است.

یک نوجوان ۱۶ ساله اهل آکسفوردِ انگلستان که ادعا شده یکی از رهبران این گروه است، اوایل سال میلادی جاری دستگیر شد طبق برخی گزارشات، حدود ۱۴ میلیون دلار از طریق جرایم سایبری جمع‌آوری کرده بود.

در بیانیه اوبر آمده است:

این گروه معمولا از تکنیک‌های مشابهی برای مورد هدف قرار دادن شرکت‌های فناوری استفاده می‌کند و تنها در سال ۲۰۲۲ به مایکروسافت، سیسکو، سامسونگ، انویدیا و اوکتا و غیره نفوذ کرده است.

همچنین در این آخر هفته گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه همین گروه به شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی Rockstar Games نفوذ کرده است. ما در این زمینه با FBI و وزارت دادگستری ایالات متحده همکاری نزدیکی می‌کنیم و به حمایت از تلاش‌های آن‌ها ادامه خواهیم داد.

هک GTA و راکستار

اوایل روز دوشنبه، شرکت مادر راکستار یعنی تیک تو به طور علنی درز اطلاعات GTA را به تایید رساند و ادعا کرد که «اقداماتی را برای شناسایی و مهار این حادثه انجام داده است».

چندین ویدیو به درخواست این شرکت از یوتیوب حذف شدند که واقعی بودن لیک‌های قابل توجه را تایید می‌کند. همچنین طبق گزارش‌ها، تیک تو به دو تا از بزرگ‌ترین انجمن‌های آنلاین Grand Theft Auto دستور داده تا هر لینکی به ویدیوهای GTA 6 را حذف کنند.

مطلب پیشنهادی:تیم lastech: انتظاراتی که از GTA 6 داریماز پیشرفت‌های جی‌تی‌ای آنلاین تا شهر زنده‌تر
تیم lastech: انتظاراتی که از GTA 6 داریم


تماشا کنید: جی تی ای ۶ و هر چی ازش لو رفته

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا