رمز ارز

حمله جدید هکرها به بیت کوین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش اخیر Bleeping Computer، یک گروه هکری به نام TeamTNT، به صحنه بازگشته و اکنون در تلاش برای تخریب شبکه بیت کوین است.
ظاهرا این هکرها با حمله به سرورها، از منابع گسترده آن‌ها برای اجرای حل‌کننده‌های رمزگذاری بیت کوین استفاده می‌کنند. بیت کوین از منحنی بیضوی secp256k1 برای کلیدها و امضاهای خود استفاده می‌کند. حالا هکرهای TeamTNT در تلاش برای شکستن رمزگذاری منحنی بیضوی با استفاده از اطلاعات سرورها هستند.
با این حال، تلاش‌های آنان نباید چندان جدی گرفته شود. به نظر می‌رسد آن‌ها بیشتر در حال بازی کردن و امتحان کردن راه‌های مختلف هک باشند تا شکستن این منحنی. در حال حاضر، شبکه بیت کوین، شبکه امنی است که هیچ دستگاهی وجود ندارد که بتواند آن را به خطر بیندازد.
با این اوصاف، برخی از کارشناسان بر این باورند که شکستن بیت کوین در آینده امکان‌پذیر خواهد بود. مارک وبر (Mark Webber)، فیزیکدان کوانتومی، در ژانویه سال جاری، پیش‌بینی کرده بود که یک کامپیوتر کوانتومی با بیش از ۳۰۰ میلیون کیوبیت، می‌تواند تهدیدی بزرگ برای بیت‌ کوین باشد.
در چنین حالتی، برای نجات بیت کوین از ابررایانه‌ها، باید یک هارد فورک مقاوم در برابر کوانتوم راه‌اندازی شود. بیت کوین هرگز هک نشده است، که یکی از نقاط قوت آن است. با این حال، دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری ریپل اخیراً گفته که بیت کوین به احتمال زیاد دارای اشکالاتی است که هنوز کشف نشده‌اند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا