بازی

بیش از ۵۰ دقیقه ویدیو از توسعه GTA 6 لو رفت [تماشا کنید]

بیش از ۵۰ دقیقه ویدیو از توسعه GTA 6 لو رفت [تماشا کنید]

خیلی از طرفداران چشم انتظار رونمایی کامل از جی تی ای ۶ (GTA 6) هستند و اکنون، ۹۰ ویدئو از مراحل توسعه آن در سطح اینترنت پخش شده است که به ما ایده‌ای کلی از حال و هوای این عنوان می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ مورد از عجیب‌ترین حذفیات بازی‌های ویدیوییسطل زباله‌ای که هیچ‌گاه بازیافت نشد!
۱۰ مورد از عجیب‌ترین حذفیات بازی‌های ویدیویی

یکی از کاربران انجمن GTA به نام teapotuberhacker، تعداد زیادی ویدیو از نسخه جدید این مجموعه محبوب منتشر کرده که حتی شامل گیم‌پلی جهان باز آن نیز می‌شود. جیسون شرایر، خبرنگار مطرح صنعت بازی نیز صحت این لیک را تایید کرده و آن را بزرگ‌ترین درز اطلاعات تاریخ راکستار نامید. کمپانی تیک-تو (Take-Two) نیز در تلاش است تا ویدئوهایی که در یوتیوب آپلود شده‌اند را حذف کند.

درحالی که مدت‌ها قبل، شایعاتی مبنی بر وقوع حوادث نسخه ششم در Vice City شنیده بودیم، اما اکنون به واسطه این ویدیوها یقین پیدا کردیم که GTA 6 قطعاً در وایس سیتی جریان دارد و حتی شخصیت‌های اصلی زن و مرد هم همانند شایعات در آن وجود دارند. این ویدئوها توسط یک هکر منتشر شده‌اند و احتمالا او به حساب کاربری یکی از کارمندان استودیو دسترسی پیدا کرده است. شما می‌توانید بخشی از صحنه‌های لو رفته از بازی را در ادامه تماشا کنید:

براساس آنچه از این افشا مشخص شده است، جی تی ای ۶ داستان Jason و Lucia را روایت می‌کند، زوجی که در شایعات از آن‌ها به عنوان «بانی و کلاید» (زوج سارق مشهور آمریکایی) یاد می‌شود. همچنین به‌نظر می‌رسد برخی از مکانیک‌هایی که در Red Dead Redemption 2 یکی دیگر از ساخته‌های شرکت Rockstar Games دیدیم نیز در این بازی حضور پیدا کنند. به طور مثال، بازیکن توانایی تعامل با NPCها از طریق فشردن دکمه‌های مخصوص را دارد.

یکی از بزرگترین تغییراتی که در GTA 6 اعمال شده، افزوده شدن انیمیشن برای برداشتن آیتم‌ها، مشابه رد دد است. به طور مثال، بازیکن اکنون با عبور از داخل پول یا اسلحه‌ها نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند و حتما باید با استفاده از دکمه خاص، آن‌ها را بردارد. همچنین انتخاب این که اسلحه در کدام دست شخصیت اصلی قرار بگیرد نیز برعهده خودتان خواهد بود.

بخش عمده‌ای از تمرکز جی تی ای همیشه روی وسایل نقلیه بوده و به‌نظر می‌رسد راکستار همان توجهی که روی اسب‌های رد دد گذاشته بود را این‌بار روی ماشین‌های این اثر گذاشته است. به این صورت که حتی پدال‌های وسایل نقلیه هم انیمیشن دارند، صندلی‌ها، فرمان و سایر متعلقات ماشین نیز حرکت می‌کنند که احتمالاً برای باورپذیر کردن رانندگی در حالت اول‌شخص و انتقال حس و حال ورود ضربه در مواجهه با دست‌اندازها و… به کابین ماشین باشد. از این رو انتظار می‌رود تا سیستم رانندگی دستخوش تغییراتی شده باشد و روی شخصی‌سازی آن‌ها نیز مانور داده شود.

علاوه‌بر موارد پیشین، بازی در مرحله Pre-Alpha قرار دارد و در نتیجه، هیچ یک از این ویدیوها نمایان‌گر وضعیت فعلی این اثر نیستند. (چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ بصری) گرچه ممکن است از نظر ظاهری، یادآور GTA V باشد، اما فراموش نکنید که این آثار همگی از یک موتور بازی‌سازی بهره می‌برند و ویژگی‌هایی مثل طراحی هنری بازی، به مرور و در جریان فرآیند تولید دستخوش تغییرات گسترده می‌شود. موارد دیگری نیز در ویدیوها وجود داشتند. مواردی مثل سرقت از رستوران، فلش یو اس بی که کاربرد آن مشخص نیست، تعداد زیادی اسلحه و بازگشت محیط‌های قدیمی درکنار محیط‌هایی جدید در نقشه وایس سیتی.

تا زمان نگارش این خبر هیچ‌گونه اعلامیه رسمی، تریلر یا صحبتی از سمت مقامات راکستار یا تیک-تو منتشر نشده است، اما با توجه به صحبت‌های افرادی همچون جیسون شرایر، تام هندرسون و سرعت عمل ناشر این عنوان در حذف ویدیوها، به نظر می‌رسد با اطلاعاتی کاملاً حقیقی طرف باشیم.

مطلب پیشنهادی:داستان ساخت The Getaway – اثری که قرار بود رقیب GTA باشد!بازی با دم شیر
داستان ساخت The Getaway – اثری که قرار بود رقیب GTA باشد!


زامبی‌ها کین و از کجا اومدن

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا