عمومی

نسل جدید لپ‌تاپ Envy x360 اچ‌پی با پنل OLED و تراشه‌های جدید اینتل و AMD از راه رسید

لپ‌تاپ‌های سری Envy x360 شرکت HP گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر از سری رده‌بالای Spectre به‌شمار می‌روند؛ دستگاه‌هایی سبک و نازک با طراحی جذاب که مشابه نامشان، به لولای ۳۶۰ درجه مجهز شده‌اند. HP به‌تازگی این سری را با استفاده از تراشه‌های نسل ۱۲ اینتل و Ryzen 5000 شرکت AMD به‌روزرسانی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها در دو مدل ۱۳٫۳ و ۱۵٫۶ اینچی عرضه می‌شوند و HP مدل کوچک‌تر را به‌عنوان لپ‌تاپی برای تولیدکنندگان محتوا و مدل بزرگ‌تر را برای افرادی با کاربری سنگین‌تر معرفی کرده است.

از مدل Envy x360 13 شروع می‌کنیم. دستگاهی که از نسل دوازدهم تراشه‌های شرکت اینتل بهره می‌برد و شامل گواهینامه Evo نیز می‌شود. درباره این گواهینامه باید بگوییم که اینتل برای دستگاه‌هایی که در فرم‌فکتور باریک و سبک توانایی تولید قدرت بالاتر از حد معمول را دارند، گواهینامه Evo را اعطا می‌کند. درحقیقت این برچسب و گواهینامه تنها به دستگاه‌هایی تعلق می‌گیرند که می‌توانند در حین حرکت (One the Go) قدرت کافی برای ایجاد محتوای باکیفیت را ارائه دهند.

مغز متفکر نسخه ۱۳٫۳ اینچی را تراشه‌های Core i5-1230U یا Core i7-1250U تشکیل می‌دهند که در کنار آن ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4x به‌همراه باس ۴۲۶۶ مگاهرتز قرار گرفته است. علاوه‌براین برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیز ۱ ترابایت حافظه M.2 TLC PCIe 4.0 SSD دراختیار کاربران خواهد بود. چنین بدنه باریکی به‌معنی نبود حافظه گرافیکی مجزا خواهد بود و لپ‌تاپ Envy x360 13 برای انجام پردازش‌های سه‌بعدی به تراشه گرافیکی مجتمع Iris Xe اینتل اتکا خواهد کرد.

شرکت HP برای تأمین انرژی مورد نیاز اولترابوک خود از یک باتری ۶۶٫۵ وات‌ساعتی کمک گرفته است که به ادعای این شرکت شارژ موردنیاز دستگاه برای ۱۷ ساعت را تأمین می‌کند. باید در نظر داشته باشید که نتیجه نهایی و آنچه کاربر تجربه خواهد کرد، قطعاً متفاوت از این عدد خواهد بود؛ خصوصاً با توجه به نمایشگرهای رده‌بالایی که در این سری به کار رفته است.

  • لپ تاپ HP Spectre x360 با پردازنده نسل دوازدهمی اینتل و نمایشگر OLED لمسی رونمایی شد
  • لپ‌تاپ HP Envy 16 و Envy 17.3 با پردازنده‌های گرافیکی اینتل ARC و انویدیا RTX معرفی شدند

کاربران می‌توانند ۳ نمایشگر مختلف را به‌همراه لپ‌تاپ Envy x360 13 سفارش دهند؛ هر سه نسخه از پنل لمسی با نسبت ۱۶:۱۰ بهره می‌برند تا همواره به فضای بیشتری دسترسی داشته باشید. اما تفاوت این پنل‌ها به وضوح آن‌ها بازمی‌گردد؛ جایی که در پایین‌ترین مدل شاهد بهره‌گیری از پنلی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD به‌همراه پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB و روشنایی ۴۰۰ نیت هستیم. مدل بعدی نیز دارای مشخصاتی یکسان خواهد بود و تنها وضوح آن به +QHD افزایش پیدا کرده است.

اما بهترین پنل را می‌توان مدل OLED دانست که به وضوح 2.8K مجهز شده است و در کنار پشتیبانی از HDR، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی DCI-P3 و روشنایی ۵۰۰ نیت، از فیلتر نور آبی نیز بهره می‌برد. تمامی پنل‌ها با استفاده از پوشش Gorilla Glass NBT محافظت خواهند شد که طبق ادعای شرکت کورنینگ درمقابل نمایش خط‌و‌خش عملکرد بسیار بهتری را خواهد داشت. با‌توجه به کاربری دستگاه، وجود حاشیه‌هایی باریک بدیهی به‌نظر می‌رسد و HP نیز به خوبی این موضوع را رعایت کرده است؛ اما همچنان در قسمت پایین نمایشگر حاشیه نسبتاً زیادی ‍ شاهد هستیم.

HP اما برای مدل بزرگ‌تر از تراشه‌های هردو غول دنیای نیمه‌هادی یعنی اینتل و AMD استفاده کرده است و کاربران می‌توانند از میان مدل‌هایی با تراشه نسل دوازدهم Core i5 و Core i7 اینتل به‌همراه تراشه گرافیکی RTX 2050 انویدیا یا تراشه‌های Ryzen 5 5625U و Ryzen 75825U یکی را برگزینند. البته به‌نظر می‌رسد که برای نسخه‌های AMD از انتخاب تراشه گرافیکی جداگانه صرف‌نظر شده است. هر دو مدل به همراه رم ۱۶ گیگابایتی DDR4-3200MHz و حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی M.2 TLC SSD (نسخه اینتل از نوع PCIe 4.0 خواهد بود) عرضه خواهند شد.

برای نسخه اینتل سه نمایشگر لمسی با نسبت ۱۶:۹ دردسترس خواهد بود؛ نسخه پایه دارای وضوح FHD، پنل IPS LCD، روشنایی ۴۰۰ نیت و پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB خواهد بود. برای مدل دوم HP تصمیم به استفاده از پنل OLED با روشنایی ۵۰۰ نیت گرفته است اما در باقی موارد از مشخصاتی مشابه مدل پایه بهره می‌برد.

اما برخلاف مدل ۱۳ اینچی، بالارده‌ترین نمایشگر این سری چندان ویژه نیست و با یک پنل IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز رو‌به‌رو هستیم که در بالاترین حالت توانایی تولید روشنایی ۲۵۰ نیت را دارد و دامنه رنگی sRGB را به صورت ۱۰۰ درصدی پوشش می‌دهد.

از طرفی برای مدل AMD تنها دو پنل در نظر گرفته شده است که مدل پایه شامل یک پنل IPS LCD با روشنایی ۲۵۰ هرتز می‌شود. مدل دوم نیز از نوع OLED با روشنایی ۵۰۰ نیت خواهد بود که از فناوری HDR و پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند.

  • لپ تاپ HP Omen 16 با سیستم خنک‌کننده پیشرفته و سخت‌افزار پرقدرت معرفی شد
  • اچ‌پی لپ‌تاپ گیمینگ Victus 15 را با قیمت ۸۰۰ دلار معرفی کرد

HP برای بهبود همکاری‌های گروهی،‌مدل‌های جدید سری Envy x360 را با دوربین ۵ مگاپیکسلی با وضوح FHD همراه کرده است که با ویژگی Auto Frame همواره کاربر را در مرکز صفحه قرار می‌دهد. همچنین سطح نور پس‌زمینه نیز به صورت هوشمند تنظیم خواهد شد تا پوست کاربر بیش از حد روشن یا تیره نشود. علاوه براین فیلترهایی نیز برای بهبود کیفیت پوست در نظر گرفته شده است که می‌توانید با تنظیم آن‌ها پیش از برقراری تماس گروهی، درمقابل همکاران و دیگر اعضای گروه بهتر به‌نظر برسید.

برای داشتن کیفیت صدایی مطلوب نیز دو میکروفون قدرتمند تعبیه شده است که با استفاده از هوش مصنوعی، نویز پس‌زمینه را حذف می‌کند تا صدایی واضح‌تر داشته باشید. ویژگی جالب دیگر اینکه اگر شخصی بدون اجازه شما شروع به تماشای صفحه لپ‌تاپ شما بکند، صفحه‌نمایش به صورت خودکار تار خواهد شد تا شما نیز از این اتفاق باخبر شوید.

در زمینه ویژگی‌های ارتباطی نیز HP لپ‌تاپ‌های Envy x360 را به Wi-Fi 6 مجهز کرده است تا همواره ارتباطی با کمترین تأخیر را تجربه کنید. بلوتوث ۵٫۲ نیز از دیگر ویژگی‌های ارتباطی بی‌سیم مدل‌های جدید به شمار می‌رود.

با وجود تمامی ویژگی‌های گفته‌شده، HP لپ‌تاپ‌های ۱۳٫۳ و ۱۵٫۶ اینچی خود را با مجموعه نرم‌افزارهای کاری خود همراه کرده است. این نرم‌افزارها شامل QuickDrop برای جا‌به‌جایی سریع فایل‌ها، PhotoMatch برای جستجوی عکس ازطریق هوش مصنوعی و Duet برای اتصال دو دستگاه HP به یکدیگر برای انجام کارهای گروهی اعم از طراحی خواهند بود.

علاقه‌مندان می‌توانند لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی را از همین حالا و با قیمت پایه ۹۰۰ دلار خریداری کنند. البته درنظر داشته باشید که مدل‌های مجهز به تراشه AMD ۵۰ دلار ارزان‌تر یعنی ۸۵۰ دلار خواهند بود. در ادامه می‌توانید مشخصات سخت‌افزاری مدل‌های مختلف سری Envy x360 شرکت HP را مشاهده کنید.

HP Envy x360 13.3 (اینتل) HP Envy x360 15.6 (اینتل) HP Envy x360 15.6 (ای‌ام‌دی)
سیستم عامل

Windows 11 Home

Windows 11 Pro

Windows 11 Home

Windows 11 Pro

Windows 11 Home

Windows 11 Pro

پردازنده

نسل دوازدهم اینتل

Core i5-1230U

Core i7-1250U

نسل دوازدهم اینتل

Core i5-1235U

Core i7-1255U

Core i5-1240P

Core i7-1260P

AMD Ryzen 5000

Ryzen 5 5625U

Ryzen 7 5825U

تراشه‌گرافیکی Intel Iris Xe

Intel Iris Xe

NVIDIA RTX 2050 Laptop

AMD Radeon
رم ۸ و ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR4x-4266 مگاهرتز ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4-3200 مگاهرتز ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4-3200 مگاهرتز

حافظه ذخیره‌سازی

۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت از نوع M.2 PCIe 3.0 SSD

۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت از نوع M.2 PCIe 4.0 SSD

۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت از نوع M.2 PCIe 3.0 SSD

۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت از نوع M.2 PCIe 4.0 TLC SSD

۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت از نوع M.2 PCIe SSD

۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت از نوع M.2 PCIe TLC SSD

صفحه‌نمایش

۱۳٫۳ اینچ با نسبت ۱۶:۱۰

لمسی

محافظ Corning Gorilla Glass NBT

وضوح ۱۲۰۰×۱۹۲۰ (FHD+)، پنل IPS، روشنایی ۴۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB

وضوح ۱۶۰۰×۲۵۶۰ (+QHD)، پنل IPS، روشنایی ۴۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB

وضوح ۱۸۰۰×۲۸۸۰ (2.8K)، پنل OLED، روشنایی ۴۰۰ نیت، ۵۰۰ نیت در حالت HDR، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی DCI-P3

۱۵٫۶ اینچ با نسبت ۱۶:۹

لمسی

وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ (FHD)، پنل IPS، روشنایی ۴۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB

وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ (FHD)، پنل OLED، روشنایی ۴۰۰ نیت، ۵۰۰ نیت در حالت HDR، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی DCI-P3

وضوح ۱۴۴۰×۲۵۶۰ (QHD)، پنل IPS، روشنایی ۳۰۰ نیت، ۱۲۰ هرتز، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی sRGB

۱۵٫۶ اینچ با نسبت ۱۶:۹

لمسی

وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ (FHD)، پنل IPS، روشنایی ۲۵۰ نیت

وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ (FHD)، پنل OLED، روشنایی ۴۰۰ نیت، ۵۰۰ نیت در حالت HDR، پوشش ۱۰۰ درصدی دامنه رنگی DCI-P3

قلم

قلم قابل شارژ MPP 2.0 Tilt شرکت HP قلم قابل شارژ MPP 2.0 Tilt شرکت HP قلم قابل شارژ MPP 2.0 Tilt شرکت HP

پورت‌ها

۲ عدد تاندربولت ۴، ۲ عدد USB-A (۱۰ گیگابیت‌برثانیه)، پشتیبانی از microSD، ورودی/خروجی کمبو ۳٫۵ میلی‌متری صدا ۲ عدد تاندربولت ۴، ۲ عدد USB-A (۱۰ گیگابیت‌برثانیه)، HDMI 2.1، پشتیبانی از SD Card، ورودی/خروجی کمبو ۳٫۵ میلی‌متری صدا ۲ عدد USB-C (۱۰ گیگابیت‌برثانیه)، HDMI 2.1، پشتیبانی از SD Card، ورودی/خروجی کمبو ۳٫۵ میلی‌متری صدا

صدا

بلندگو دوگانه Bang & Olufsen

آرایه‌ی دوتایی میکروفون

بلندگو دوگانه Bang & Olufsen

آرایه‌ی دوتایی میکروفون

بلندگو دوگانه Bang & Olufsen

آرایه‌ی دوتایی میکروفون

شبکه بی‌سیم

Wi-Fi 6E AX211 اینتل، بلوتوث ۵٫۲

Wi-Fi 6E AX211 اینتل، بلوتوث ۵٫۲

Wi-Fi 6 مدیاتک، بلوتوث ۵٫۲

Wi-Fi 6E AX211 کوالکام، بلوتوث ۵٫۲

Wi-Fi 6 مدیاتک، بلوتوث ۵٫۲

دوربین

۵ مگاپیکسلی TrueVision، مجهز به مادون قرمز (IR) ۵ مگاپیکسلی TrueVision، مجهز به مادون قرمز (IR) ۵ مگاپیکسلی TrueVision، مجهز به مادون قرمز (IR)

باتری

۶۶٫۵ وات ساعت ۵۱ وات ساعت ۵۱ وات ساعت

ابعاد

۱۶ × ۲۱۴٫۸ × ۲۹۸٫۴۵ میلی‌متر ۱۸٫۵ × ۲۲۹ × ۳۵۸٫۹ میلی‌متر ۱۸٫۵ × ۲۲۹ × ۳۵۸٫۹ میلی‌متر

وزن

۱٫۳۳ کیلوگرم ۱٫۷ کیلوگرم ۱٫۷۱ کیلوگرم

رنگ

آبی فضایی، نقره‌ای مشکی، نقره‌ای مشکی

وضعیت دسترسی

۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه) ۲۹ اردیبهشت (۱۹ مه)

قیمت

از ۹۰۰ دلار از ۹۰۰ دلار (اینتل) از ۹۰۰ دلار (AMD)

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا