رمز ارز

بازی‌های بلاکچینی چگونه به رشد پذیرش رمزارزها کمک می‌کنند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صنعت ارزهای دیجیتال در طی دو سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشته و یکی از بزرگترین پیشرفت‌های آن، صنعت گیم فای (GameFi- ترکیب گیمینگ و دیفای) بوده است.
اکوسیستم‌های گیم فای مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند و از تنظیمات اقتصادی مختلف درون بازی برای پاداش دادن به بازیکنان استفاده می‌کنند. جوایز معمولاً به شکل توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) می‌باشد که در بازارها قابل‌معامله هستند. این آیتم‌ها معمولاً به‌صورت زمین‌های مجازی، لباس‌ها و سلاح‌ها ارائه شده و در تنوع بخشیدن به تجربیات کاربر مؤثر هستند.
دنیای گیم فای در چند سال گذشته میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده و با توجه به اینکه این صنعت تا قبل از سال 2015 عملاً وجود نداشت، این تعداد قابل‌توجه است.
امروزه این صنعت روزانه بیش از 800 هزار بازیکن جذب می‌کند که بسیاری از آنها به دلیل ترکیبی از مزایایی که ارائه می‌دهد، به سمت گیم فای کشیده می‌شوند.
یکی از این مزایا، سهولت تجارت دارایی‌های دیجیتال است. گزارش اخیر بازار منتشرشده توسط CoinMarketCap نشان می‌دهد که حدود 75 درصد از گیمرها مایلند دارایی‌های درون بازی خود را با نوعی رمزارز معامله کنند. برخی از دارایی های مجازی مانند زمین را نیز می‌توان به سایر گیمرها اجاره داد.
یکی دیگر از مزایایی که بسیاری از بازیکنان گیم فای از آن استقبال می‌کنند، هزینه‌های کم تراکنش است. محیط‌های گیم فای معمولاً از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و این باعث می‌شود که انتقال وجه نسبتاً آسان و ارزان باشد.
از دیگر عناصر خلاقانه‌ای که بازیکنان گیم فای را مجذوب خود می‌کند، پشتیبانی از محتوای تولید شده توسط کاربر است. این قابلیت نه تنها به پلتفرم‌های گیم فای اجازه می‌دهد تا کاربران با سلیقه‌های مختلف را درگیر کنند، بلکه خلاقیت را در بین بازیکنان بیشتر کرده و در عین حال، محیطی مستقل را ایجاد می‌کند که در آن، دارایی‌ها می‌توانند ایجاد، فهرست‌بندی و به صورت عمومی معامله شوند.
باید در نظر داشت که پروژه‌های گیم فای برای تسویه تراکنش‌ها به ارزهای دیجیتال متکی هستند و این موضوع، خود به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر کمک زیادی کرده است.
در حال حاضر، بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های امیدوارکننده گیم فای هستند. این توسعه می‌تواند به صنعت بلاکچین کمک کند تا در بازارهای اصلی به عنوان یک فضای سرمایه‌گذاری قابل دوام، اعتبار بیشتری کسب کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا