فناوری

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان و بنیان‌گذار کمپانی مایکروسافت علیرغم اینکه معتقد است سال ۲۰۲۴ متعلق به هوش مصنوعی و پیشرفت جهانی خواهد بود، از نگرانی خود بابت از دست دادن جایگاه شغلی‌اش به دلیل پیشرفت این فناوری خبر داد.

سرعت پیشرفت هوش مصنوعی مولد حتی بیل گیتس را هم نگران جایگاه شغلی‌اش کرده است. او در مصاحبه‌ای با سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI، در پادکست Unconfuse Me اعلام کرد که نگران تصاحب‌شدن جایگاه شغلی‌اش توسط هوش مصنوعی است.

گیتس اعتراف کرد که در ابتدا نسبت‌ به هوش مصنوعی بدبین بود و فکر نمی‌کرد تا این اندازه پیشرفت کند. او همچنین انتظار نداشت چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بتوانند در انجام کارهای پیچیده به‌خوبی عمل کنند.

گیتس معتقد است که با استفاده از این فناوری، انسان‌ها برای امرار معاش دیگر نیاز نیست به‌سختی کار کنند و می‌توانند تنها سه‌ روز در هفته به محل‌ کارشان سر بزنند. به‌عقیده بیل گیتس انسان‌ها می‌توانند در آینده برای انجام بسیاری از وظایف دلهره‌آور یا حتی تهیه غذا از فناوری هوش مصنوعی بهره ببرند.

 

هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ غوغا می‌کند

هوش مصنوعی، طراحان گرافیک و معماران را کم‌کم از صحنه حذف خواهد کرد؛ زیرا ابزارهای پیچیده‌ای مانند ChatGPT و Midjourney و Image Creator می‌توانند با ارائه طرح‌های بسیار خوب جای این افراد را پر کنند.

گزارش‌های سال گذشته نشان می‌دهند که ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مایکروسافت، نگران از دست‌دادن شغل خود هستند؛ بااین‌حال ۷۰ درصد از کاربران آمادگی خود برای پذیرش و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در مشاغل خود را اعلام کردند.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در این باره گفت که نسل جدید نباید کدنویسی را به‌عنوان یک شغل در نظر بگیرند؛ چراکه حتی درحال‌حاضر هم بخش عظیمی از کدنویسی توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. هوانگ توصیه کرد که بهتر است مردم وارد مشاغلی مرتبط با زیست‌شناسی، آموزش، تولید یا کشاورزی شوند تا با پیشرفت هوش مصنوعی در سال جدید با بیکاری مواجه نشوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا