بازی

سونی: خرید اکتیویژن پیامدهای منفی بزرگی برای گیمرها خواهد داشت

سونی: خرید اکتیویژن پیامدهای منفی بزرگی برای گیمرها خواهد داشت

سونی بار دیگر ادعا کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، «پیامدهای منفی بزرگی برای گیمرها» خواهد داشت و از تحقیقات اداره رقابت و بازار بریتانیا در مورد این معامله حمایت کرد.

سونی با انتشار بیانیه‌ای به GamesIndustry اعلام کرد که از تحقیقات سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) استقبال می‌کند. این آژانس دولتی پس از ابراز نگرانی‌های ضدرقابتی درباره این خرید، مرحله جدیدی از تحقیقات مربوط به آن را در اول ماه سپتامبر اعلام کرد. امروز هم در گزارش دیگری گفته شده بود که CMA رسما تحقیقات ضد انحصار خود را این هفته گسترش خواهد داد، زیرا مایکروسافت هیچ راه حلی درباره نگرانی‌های ضدرقابتی ارائه نکرده است.

مطلب پیشنهادی:باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟توبی، اندرو، تام یا یک چهره کاملاً جدید؟
باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟

سونی در بیانیه خود یک بار دیگر نکات عنوان شده توسط CMA را تکرار کرد و به‌طور اشاره‌ای ویژه به Call of Duty کرد. این شرکت به GamesIndustry گفت:

«این معامله با واگذاری کنترل بازی‌های اکتیویژن مانند Call of Duty به مایکروسافت، پیامدهای منفی بزرگی برای گیمرها و آینده صنعت بازی به همراه خواهد داشت. می‌خواهیم تضمین کنیم که گیمرهای پلی استیشن همچنان بیشترین کیفیت ممکن از بازی‌ها را خواهند داشت و از تمرکز CMA بر محافظت از گیمرها قدردانی می‌کنیم.»

اکتیویژن

در همین رابطه، «جیم رایان» مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت نیز نسبت به معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد واکنش نشان داده بود و پیشنهاد مایکروسافت برای نگه داشتن بازی‌های سری Call of Duty بر کنسول‌های پلی‌ استیشن را «در بسیاری از سطوح ناکافی» خواند.

خرید ۷۰ میلیارد دلاری اکتیویژن توسط مایکروسافت برای نهایی شدن، هنوز مسیر بسیار طولانی را باید طی کند و با وجود IPهای بسیار ارزشمند این استودیو، بدون شک در آینده نیز شاهد اظهارات بیشتری از سوی مایکروسافت و سونی خواهیم بود. بنابراین انتظار می‌رود که این دو در آینده به درگیری با یکدیگر ادامه دهند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Ghostwire: Tokyoتوکیو در تصرف گربه‌ها و بلیبوردهای نئونی
بررسی بازی Ghostwire: Tokyo


اساسینز کرید میراژ چقدر ایرانیه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا