رمز ارز

۵ نهادی که ۶۴ درصد از عرضه اتریوم‌های استیک‌شده را در اختیار دارند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در آستانه ادغام شبکه فعلی اتریوم با زنجیره بیکن، پلتفرم تجزیه‌وتحلیل بلاکچین نانسن (Nansen) در گزارشی اعلام کرده که پنج نهاد، ۶۴ درصد از عرضه اتریوم‌های استیک‌شده را در اختیار دارند.
تغییر اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، قرار است در روزهای آینده پس از تکمیل به‌روزرسانی‌های نهایی در انجام شود.
گزارش نانسن، نشان می‌دهد که کمی بیش از ۱۱ درصد از کل اتریوم در گردش، استیک شده که ۶۵ درصد آن لیکویید و ۳۵ درصد دیگر غیرلیکویید است. در مجموع، ۴۲۶ هزار اعتبارسنج و حدود ۸۰ هزار سپرده‌گذار اتریوم وجود دارند.
بنابر این گزارش، سه صرافی اصلی ارزهای دیجیتال، یعنی کوین بیس، کراکن و بایننس، تقریبا ۳۰ درصد از اترهای استیک‌شده را در دست دارند. Lido DAO با ۳۱ درصد، بزرگ‌ترین استیکر اتر بوده و یک گروه اعتبارسنجی ناشناس، ۲۳ درصد دیگر را در اختیار دارد.
با توجه به رکود مداوم بازارهای ارز دیجیتال، اکثریت اترهای استیک‌شده در حال حاضر بدون سود هستند و ۱۸ درصد از کل مقادیر استیک‌شده این ارز دیجیتال در اختیار استیکرهای غیرلیکویید است که سوددهی دارند.
نانسن می‌گوید که این دسته از استیکرها با احتمال بیشتری نسبت به بقیه، اترهای خود را پس از فعال شدن برداشت در ارتقای شانگهای (Shanghai)، خواهند فروخت.
البته باید گفت که ترس از فروش عمده در حین ادغام، بی‌دلیل است؛ چراکه برداشت اتر تنها ۶ تا ۱۲ ماه پس از ادغام امکان‌پذیر خواهد بود. حتی پس از این تاریخ نیز همه سرمایه‌گذاران نمی‌توانند یک‌باره اترهای استیک‌شده خود را پس بگیرند؛ زیرا برای خروج، یک صف اعتبارسنجی، شامل شش اعتبارسنج در هر دوره وجود خواهد داشت.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا