رمز ارز

یکی دیگر از فرزندخوانده‌های دوج کوین هم کلاهبرداری از آب درآمد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چک پوینت ریسرچ (Check Point Research)، یک شرکت امنیت سایبری، نگرانی‌هایی را در مورد ارز دیجیتال دینگو (DINGO) مطرح کرده است. به دنبال انتشار گزارش این شرکت، این رمزارز که با الهام از میم کوین برتر، دوج کوین (DOGE) ایجاد شده، افت قابل‌توجهی را تجربه کرده و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با بیش از ۹۹ درصد کاهش، به تنها ۱۳۴ دلار رسیده است.
به گزارش چک پوینت ریسرچ، مالک ناشناس این پروژه از تابع «setTaxFeePercent» استفاده کرده تا کارمزد خرید و فروش توکن را تا ۹۹ درصد افزایش دهد. این بدان معنا است که در این پروژه، سرمایه‌گذاران در معرض خطر از دست دادن تمام پول خود قرار دارند.
وب‌سایت ارز دیجیتال دینگو اطلاعات بسیار محدودی در مورد توسعه‌دهندگان پروژه ارائه می‌دهد و تنها دارای یک وایت پیپر ساده چهار صفحه‌ای است که توکنومیک پروژه را نشان می‌دهد. در وایت پیپر خود، این پروژه وعده اجرای استراتژی توکن‌سوزی را می‌دهد که می‌تواند به نفع هولدرهای بلندمدت آن باشد. اما به گفته چک پوینت ریسرچ، تنها چیزی که در این پروژه سوزانده می‌شود، کیف پول سرمایه‌گذاران بی‌خبر است.
در وایت پیپر این ارز دیجیتال، به ازای هر تراکنش ۱۰ درصد کارمزد اعلام شده است، ولی با بررسی دقیق‌تر کد منبع قرارداد هوشمند، شرکت چک پوینت ریسرچ تابع «setTaxFeePercent» را شناسایی کرده که به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد کارمزد خرید و فروش را تغییر دهد. طبق گزارش‌ها، این تابع ۴۷ بار استفاده شده و کارمزد فعلی آن ۹۹ درصد تعیین شده است.
برای مثال، این شرکت امنیتی تراکنشی را مشاهده کرده که در آن، یک کاربر ۲۶٫۸۹ دلار برای خرید ۴۲۷ میلیون توکن دینگو هزینه کرده، اما فقط ۰٫۲۷ دلار توکن Dingo دریافت کرده است.
شرکت چک پوینت ریسرچ به کاربران رمزارز هشدار می‌دهد که در هنگام خرید چنین توکن‌هایی احتیاط کنند؛ زیرا کلاهبرداران می‌توانند قراردادهای توکن خود را به روش‌های مختلفی تغییر دهند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا