بازی

لپ تاپ های ایسوس با پردازنده AMD، انتخابی به صرفه و منطقی

لپ تاپ های ایسوس با پردازنده AMD، انتخابی به صرفه و منطقی

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیشتر افراد در زمان خرید لپ تاپ به سراغ لپ تاپ‌هایی با پردازنده های intel می‌روند، اما چرا پردازنده AMD نسبت به اینتل طرفداران و خواهان کمتری دارد؟ در حالی که شما به مراتب با یک قیمت کمتر، توانایی خرید یک لپ تاپ قدرتمندتر و بهتر را خواهید داشت!

در این مقاله قرار است به بررسی این موضوع بپردازیم که شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی کمتر، لپ تاپی با پردازنده‌ی amd خریداری کنید که قدرت بیشتری نیز دارد! نکاتی را بیان می‌کنیم که دیدگاه شما در مورد لپ تاپ‌های ساخته شده با پردازنده AMD تغییر خواهد داد و خواهان این سری لپ تاپ‌ها خواهید شد!

جنگ بین کمپانی intel و Amd

اینتل و AMD سال‌ها است که بر سر تصاحب قدرت در بازار نیم رساناها در جنگ هستند و هنوز هم نمی‌توان به صورت قطعی گفت چه کسی پیروز میدان خواهد بود!

اما کمپانی AMD در سال‌های گذشته عملکردی از خود را نشان داد که تعجب همه را بر انگیخت و مجددا توانست به عنوان یک ابر قدرت در زمینه‌ی تولید پردازنده به بازار برگردد. Amd با پردازنده‌های سری رایزن اوج قدرت نمایی خود را به همه نشان داد و در حال حاضر این کمپانی با هر نسل جدیدی که از خانواده‌ی Ryzen روانه‌ی بازار می‌کند، پیشرفت‌های جدیدی را به نمایش می‌گذارد.

در حال حاضر لپ تاپ هایی که پردازنده‌یAmd  در ساخت آن‌ها استفاده شده است چه از نظر قیمتی و چه از نظر قدرتی بسیار بهتر هستند که در ادامه به بررسی این موضوع با ارائه دلایل می‎پردازیم.

برتری Amd بر intel، پیروز میدان از نظر قیمت مناسب در کنار عملکرد عالی

برای این که بتوانیم این موضوع را اثبات کنیم، درک آن با یک مثال راحت تر خواهد بود.

برای این مقایسه ما لپ تاپ‌های سری ایسوس را مثال خواهیم زد.

به طور فرض شخصی با بودجه 25 میلیون تومان اقدام به خرید لپ تاپ می‌کند و قصد دارد لپ تاپ ایسوس تهیه کنید که پردازنده‌ی قدرتمندی داشته باشد و به علاوه کارت گرافیک آن در حدی باشد که بتواند برای انجام کارهای گرافیکی ساده از آن استفاده کند.

اگر یک سایت خرید لپ تاپ مانند آی تی هوم را باز کند و با یک جستجو بر اساس محدوده قیمتی انجام دهد با گزینه‌های زیر رو به رو خواهد بود:

لپ تاپ CPU GPU SSD RAM Display محدوده قیمت
ASUS M6500QH AMD Ryzen 5 5600H GeForce GTX 1650 4GB  512GB 8GB 15.6 inch 23.000.000
ASUSU X712EQ Intel Core i5 1135G7 GeForce MX350 2GB 1TB  8GB 17.3 inch 24.600.000

با یک نگاه ساده به جدول بالا و نگاه کردن به مشخصات هر کدام از لپ تاپ‌ها احتمالا به سادگی متوجه خواهید شد که با توجه به قطعات سخت افزاری و قیمت، کدام یکی از آن‌ها ارزش خرید را دارند.

لپ تاپ ASUS M6500QH مجهز به یک پردازنده‌ی قدرتمند‌تر از سری رایزن است و در کنار آن 4 گیگابایت گرافیک مجزا GTX1650 در آن به کار رفته است که به سادگی پاسخگوی نیاز شما برای انجام امور گرافیکی ساده و حتی بازی‌های سبک است.

در مقابل لپ تاپ ASUS X712EQ پردازنده‌ی ضیعف‌تری داشته و علاوه بر این که کارت گرافیک آن نیز قدرت کمتری دارد، در مقابل قیمت تمام شده‌ی لپ تاپ بیشتر است!

مقایسه پردازنده‌ی این دو لپ تاپ از نظر عملکرد و بنچمارک در ادامه اضافه شده است.

اگر بخواهید به صورت منطقی به داستان نگاه کنید به نظر شما کدام یکی از این لپ تاپ‌ها ارزش خرید را دارد؟ پاسخ قطعا لپ تاپ ASUS M6500QH خواهد بود. چرا که این این لپ تاپ به دلیل داشتن پردازنده‌ی قدرتمند تر توانسته است، نمایش بهتری را در بخش عملکرد کلی، عملکرد به صورت تک هسته‌ای، مصرف برق و همچنین NanoReview Final Core  به دست آورد!

علاوه بر آن در بررسی بنچمارک‎های مختلف نیز امتیاز بالاتری را به دست آورده است و تمام این موارد در حالی است که پردازنده‌ی Ryzen 5 5600H  قیمت کمتری دارد و قیمت تمام شده‌ی لپ تاپ نیز کمتر است!

به عنوان نکته نیز باید اضافه کرد که هر چند که این لپ تاپ‌ها در بخش هایی مانند SSD و نمایشگر تفاوت دارند اما این تفاوت آنقدر حساس و مهم نیست که بخواهیم اهمیت و قدرت پردازنده و کارت گرافیک را نادیده بگیریم.

 پس با توجه به این موارد اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ با قیمت مناسب هستید و بودجه محدود و خاصی را نیز در نظر گرفته‌اید، انتخاب لپ تاپ با پردازنده‌ی AMD از برند ایسوس یا هر برند دیگری انتخاب مناسبی است و مطمئن باشید تا چند سال بدون دردسر و نگرانی می‌توانید از این لپ تاپ ها استفاده کنید و همیشه بابت انتخاب خود راضی خواهید بود!

AMD قهرمانی بی بدیل در لپ تاپ های گیمینگ

جدا از پیروزی AMD در لپ تاپ‌های میان رده، لپ تاپ‌های AMD با کاربری گیمینگ نیز حرفی برای گفتن دارند و پیروز میدان خواهند بود. اگر عملکرد دو لپ تاپ گیمینگ با پردازنده‌ی AMD و Intel را با یکدیگر مقایسه کنید در نهایت پیروزی به نفع AMD خواهد بود و از نظر قیمتی با انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ ای ام دی شما در نهایت هزینه‌ی کمتری را پرداخت می‌کنید.

به طور مثال ما دو پردازنده‌ی Ryzen 7 6800H  را با پردزنده‌ی Core i7 11370H مقایسه کرده‌ایم که هر دو پردازنده گیمینگ و High Quality  می‌باشند.

و نوبت می‌رسد به جمع بندی…

این پایان داستان موفقیت AMD نیست! چرا که به نظر می‌رسد AMD خود را برای تمام سناریو‌های محتملی که ممکن است در آینده رخ دهد، آماده کرده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا پردازنده‌هایی ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از اینتل ارائه دهد و علاوه بر آن توانسته است تا روز‌ به ‌روز نیز با گذشت زمان، محبوبیت بیشتری در بین کاربران پیدا کند.

در هر صورت AMD ممکن است مشکلاتی نیز داشته باشد اما ویژگی‌های فوق‌العاده ای نیز دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توان نتیجه گیری کرد که خرید لپ تاپی با این پردازنده بسیار به صرفه و عقلانی است.

در حال حاضر لپ تاپ‌هایی با پردازنده‌ی AMD در کانفیگ‌های متفاوت و به طبع قیمت مختلفی در بازار وجود دارد و که امکان خرید آن‌ها برای شما وجود دارد. کافی است تا سری به بازار خرید لپ تاپ ها یا سایت‌های مربوط مانند دیجی‌کالا، زومیت و آی تی هوم بزنید و اطلاعات مفیدی به دست آورید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا