تکنولوژی

فناوری پرداخت با NFC آیفون ظاهراً از انحصار Apple Pay در اروپا خارج می‌شود

فناوری پرداخت با NFC آیفون ظاهراً از انحصار Apple Pay در اروپا خارج می‌شود

اپل احتمالاً به‌زودی به توسعه‌دهندگان در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد از فناوری Tap-to-Pay و پرداخت با NFC این شرکت استفاده کنند. به‌نظر می‌رسد رگولاتورهای اتحادیه اروپا پیشنهاد بازکردن سیستم پرداخت اپل به روی رقبا را در ماه آینده میلادی قبول خواهند کرد؛ در این صورت، نبرد حقوقی دوساله این رگولاتورها با کوپرتینویی‌ها درباره انحصار Apple Pay پایان خواهد یافت.

کمیسیون اروپا در اوایل سال 2024 اعلام کرد که اپل متعهد شده است به ارائه‌دهندگان پرداخت شخص ثالث اجازه دهد آزادانه از قابلیت‌های NFC آیفون استفاده کنند. به گزارش رویترز، پیشنهاد اپل همچنین به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی به فیس آیدی برای احراز هویت کاربر را می‌دهد و کاربران آیفون می‌توانند اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به‌عنوان گزینه پرداخت پیش‌فرض خود تنظیم کنند.

پرداخت با NFC اپل در اپلیکیشن‌های شخص ثالث

فناوری پرداخت با NFC آیفون ظاهراً از انحصار Apple Pay در اروپا خارج می‌شود

فناوری Tap-to-Pay اپل با استفاده از NFC امکان پرداخت بدون تماس و از طریق موبایل را فراهم می‌کند. کمیسیون اروپا دو سال قبل اپل را متهم کرد که با ممانعت از دسترسی توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث به این ویژگی، به نفع کیف پول موبایل Apple Pay عمل کرده است.

اپل در ماه ژانویه (دی 1402) به اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز به‌صورت رایگان به این فناوری دسترسی داشته باشند. پس از دریافت بازخورد رقبا و مشتریان، از اپل خواسته شد که برخی از شرایط را تغییر دهد.

اکنون کمیسیون اروپا ظاهراً قصد دارد تا تابستان 2024 (احتمالاً ماه مه) این پیشنهاد را بپذیرد؛ اگرچه این زمان‌بندی هنوز ممکن است تغییر یابد، چرا که اپل باید جزئیات فنی نهایی را بررسی کند. در صورت تصویب، این قابلیت به مدت 10 سال پابرجا خواهد ماند. بااین‌حال، ممکن است این تغییرات را در خارج از اتحادیه اروپا مشاهده نکنیم. اپل هنوز تأیید نکرده است که آیا NFC را در اختیار توسعه‌دهندگان کشورهای دیگر قرار خواهد داد یا خیر.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا