رمز ارز

کارشناس امنیت: اتریوم ۲ احتمال آسیب‌پذیری بیشتری دارد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی‌رغم اینکه رویداد ادغام (Merge) اتریوم به عنوان یک ارتقای بزرگ در این شبکه بلاکچین مطرح می‌شود، انتقال به سیستم اثبات سهام از لحاظ تئوری می‌تواند آن را در برابر بهره‌برداری آسیب‌پذیرتر کند.
یک محقق امنیتی در گفتگویی توضیح داده است که برخلاف سیستم‌های اثبات کار (PoW)، یک سیستم اثبات سهام (PoS) از قبل به اعتبارسنج گره‌ها اطلاع می‌دهد که چه بلاک‌هایی را اعتبارسنجی می‌کنند، بنابراین آنها را قادر می‌سازد تا حملاتی را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند. این کارشناس امنیتی که نخواست نامش فاش شود، یک توسعه‎دهنده بلاکچین و محقق امنیتی است که روی بلاکچین لایه 2 اثبات سهام کار می‌کند.
این محقق توضیح داد که اگر اعتبارسنج‌ها موفق شوند تا دو بلاک متوالی را برای اعتبارسنجی ردیف کنند، از نظر تئوری می‌توانند در بلاکچین پسا Merge ایفای نقش کنند. این کارشناس می‌گوید در حالی که ماینرها می‌توانند بلاک‌های متوالی را در شبکه‌های PoW اعتبارسنجی کنند، این موضوع شانسی است و دلیل بر آن نیست که آنها فرصتی برای برنامه‌ریزی حملات خواهند داشت.
وی افزود که اتریوم در حال کار بر روی رفع مشکل توالی بلاک‌هاست. حل این مشکل دشوار است، اما اگر انجام شود، امنیت سیستم اثبات سهام افزایش خواهد یافت. همچنین اعتباردهنده‌های اتریوم در PoS در معرض اسلشینگ (slashing) یا جریمه کاهش سهم قرار خواهند گرفت؛ زیرا قوانین اجماع برای تشویق اقتصادی اعتبارسنج‌ها به منظور اعتبارسنجی صحیح تراکنش‌های ورودی طراحی شده‌اند و هرگونه رفتار خلاف آن باعث کاهش سهم اتریوم آنها می‌شود.
بر اساس اعلام Blocknative، ادغام اتریوم در تاریخ 15 سپتامبر انجام می‌شود. انتقال به سیستم اثبات سهام قرار است شبکه اتریوم را مقیاس‌پذیرتر و از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا