تکنولوژی

کاهش 9.6 درصدی فروش آیفون در فصل اول 2024؛ سامسونگ پرفروش‌ترین برند بازار موبایل شد

کاهش 9.6 درصدی فروش آیفون در فصل اول 2024؛ سامسونگ پرفروش‌ترین برند بازار موبایل شد

فصل اول ۲۰۲۴ بازه زمانی مناسبی برای اپل نبوده است؛ چرا که طبق گزارشی جدید، فروش آیفون‌های آن در این فصل با کاهش نزدیک به ۱۰ درصدی مواجه شده و در میان شرکت‌های مطرح، بیشترین کاهش فروش را تجربه کرده است. درمقابل رقیب اصلی کوپرتینویی‌ها، یعنی سامسونگ با وجود کاهش فروش، توانسته پرفروش‌ترین برند در فصل اول ۲۰۲۴ شود.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، اپل در فصل اول ۲۰۲۴ توانسته در بازار جهانی ۵۰.۱ میلیون آیفون عرضه کند و سهم ۱۷.۳ درصدی را به‌دست بیاورد. این میزان فروش در مقایسه با فصل اول ۲۰۲۳، کاهش ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد. اپل در فصل اول ۲۰۲۳ با فروش ۵۵.۴ میلیون آیفون، ۲۰.۷ درصد بازار را در اختیار داشت. اگرچه اپل در لیست IDC دومین برند پرفروش پس از سامسونگ است، اما بیشترین کاهش فروش را میان سایر برندها تجربه کرده است.

سامسونگ با شکست اپل، پرفروش‌ترین برند بازار موبایل شد

در فصل اول ۲۰۲۴ سامسونگ هم کاهش فروش را نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۳ تجربه کرده، البته میزان آن بسیار کمتر از اپل و برابر ۰.۷ درصد است. با وجود این، سامسونگ توانسته با شکست اپل، دوباره پرفروش‌ترین برند بازار شود. کره‌ای‌ها در فصل اول ۲۰۲۴ موفق به فروش ۶۰.۱ میلیون گوشی شده‌اند و سهم ۲۰.۸ درصدی را به‌دست آورده‌اند.

کاهش 9.6 درصدی فروش آیفون در فصل اول 2024؛ سامسونگ پرفروش‌ترین برند بازار موبایل شد

در این میان برنده اصلی بازار، برندهای چینی بوده‌اند. فروش شیائومی در فصل اول ۲۰۲۴ با افزایش ۳۳.۸ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۲۳ مواجه شده است. شیائومی در این بازه زمانی توانسته است ۴۰.۸ میلیون گوشی بفروشد و با سهم ۱۴.۱ درصدی، در رتبه سوم بازار قرار بگیرد.

در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بیشترین رشد را شرکت چینی Transsion تجربه کرده است. این شرکت با رشد ۸۴.۹ درصدی، توانسته ۲۸.۵ میلیون گوشی بفروشد و در رتبه چهارم بازار قرار بگیرد. درنهایت اوپو با فروش ۲۵.۲ میلیون گوشی، رتبه پنجم بازار را کسب کرده است.

باید منتظر ماند و دید در ادامه سال جاری میلادی اپل می‌تواند فروش آیفون‌ها را افزایش دهد یا خیر. این احتمال وجود دارد که شیائومی بتواند در فصل دوم ۲۰۲۴ با افزایش سهم خود جای اپل را بگیرد و دومین برند پرفروش بازار شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا