تکنولوژی

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

از سال 2022، تیک‌تاک در پروژه‌ای موسوم به «تگزاس» تلاش گسترده و پرهزینه‌ای برای حفظ داده‌های کاربران آمریکایی در این کشور و کاهش ارتباط با مالک چینی خود یعنی بایت‌دنس داشته است. بااین‌حال، چند کارمند سابق این شرکت مدعی شده‌اند که پروژه تگزاس تا حد زیادی جنبه نمایشی دارد و تیک‌تاک حتی پس از اجرای این طرح به همکاری نزدیک با مدیران بایت‌دنس ادامه داده‌ است.

براساس گزارش فورچون، به‌نظر می‌رسد که تیک‌تاک به‌رغم اینکه قرار بوده داده‌های کاربران آمریکایی را در این کشور نگه‌داری کند، همچنان با بایت‌دنس چین در ارتباط بوده است. «ایوان ترنر» (Evan Turner)، که در سال 2022 به عنوان محقق داده در تیک‌تاک کار می‌کرد، می‌گوید که او همچنان باید به مدیران ارشد در چین گزارش‌هایی ارسال می‌کرد. او به فورچون گفت که هر دو هفته یا بیشتر، گزارش‌های جامعی حاوی داده‌های صدها هزار کاربر آمریکایی را برای کارکنان بایت‌دنس در پکن ایمیل می‌کرد.

این کارمند سابق تیک‌تاک می‌گوید که این گزارش‌ها شامل نام، آدرس ایمیل، آدرس IP و اطلاعات جغرافیایی کاربران می‌شد؛ این اطلاعات معمولاً برای تعیین نحوه توسعه الگوریتم تیک‌تاک برای ترغیب کاربران به فعال‌ترشدن در این اپلیکیشن استفاده می‌شود.

پروژه ذخیره داده‌های کاربران آمریکایی تیک‌تاک در ایالات‌متحده

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

مدیرعامل تیک‌تاک، به نوبه خود، بارها بر استقلال این شرکت از بایت‌دنس تأکید کرده است. او در سال 2023 در کنگره حاضر شد و گفت:

«داده‌های کاربران آمریکایی در خاک آمریکا توسط یک شرکت آمریکایی و تحت نظارت پرسنل آمریکایی ذخیره می‌شود.»

بااین‌حال، «کتی پوریس» (Katie Puris)، یکی دیگر از کارمندان سابق تیک‌تاک ادعا می‌کند که این شرکت هرگز به‌طور کامل از بایت‌دنس مستقل نبوده است. پوریس، رئیس سابق بازاریابی تجاری تیک‌تاک بود. او ادعا می‌کند که مدیران بایت‌دنس در سال 2020 شروع به اعمال کنترل بیشتر بر تیک‌تاک کردند و هر دو ماه جلساتی را به رهبری رئیس بایت‌دنس ترتیب می‌دادند. طبق گفته‌های او به رغم تلاش‌های تیک‌تاک برای مستقل به‌نظررسیدن، تصمیمات مدیریت روزانه و تجاری تیک‌تاک مستقیماً از مدیریت سطح بالای بایت‌دنس در چین گرفته می‌شود.

این ادعاها می‌تواند به تلاش‌های مداوم کنگره آمریکا برای وادارکردن بایت‌دنس به فروش تیک‌تاک کمک کند. مدتی پیش، اکثر نمایندگان مجلس آمریکا در لایحه‌ای به ممنوعیت تیک‌تاک رأی دادند. البته سنا هنوز این لایحه را تصویب نکرده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا