بازی

معرفی برترین برندهای طلا و جواهرات دنیا

معرفی برترین برندهای طلا و جواهرات دنیا

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته جواهرات نشانه‌ای از موقعیت اجتماعی افراد بودند و ریشه‌های خانوادگی و اصالت فرد را به رخ می‌کشیدند. اما امروزه دلایل مختلفی برای استفاده ازجواهرات لوکس وجود دارد. برخی به دنبال تکمیل ظاهر خود در دنیای مد هستند تا شکوه و خاص بودن اکسسوری‌های گران‌قیمت خود را نشان دهند. بعضی‌ها برای ابراز فردیت‌شان انواع گردنبند طلا، دستبند طلا و سایر زیورآلات برند را استفاده می کنند. اما در این میان هنوز هم افرادی هستند که برای ابراز عشق در قالب خرید انگشتر طلا و یا حلقه ازدواج، اقدام به خرید جواهرات ارزشمند از برندهای معروف می‌کنند. اگر مایل هستید با برندهای مطرح و معروف طلا و جواهر آشنا شوید در این مطلب با ما همراه باشید.  

برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا

هر یک از برندهای معروف طلا و جواهر مفاهیم و ویژگی‌های خاص خود را دارند. برندهای مطرح دنیا به منظور نشان دادن شخصیت قوی فردی که آنها را استفاده می‎کند، طراحی می‌شوند. برخی از مدل‌های انگشتر طلا یا دستبند طلا این برندها بسیار پیچیده، نفیس، مجلل و گران هستند، درحالی که برخی دیگر مینیمالیستی، سبک و حتی برای استفاده روزمره مناسب‌اند. تمامی این تفاوت‌ها بخاطر سبک تفکر و ایده‌پردازی طراح جواهرات است و همین تفاوت‌هاست که دنیای جواهرات را متنوع‌تر می‌کند. در زیر به معرفی برخی از این برندهای معروف می پردازیم:

طلا و جواهر شوپارد ( Chopard)

شوپارد یک برند سوئیسی است که توسط لویی اولیس شوپارد در سال 1860 تاسیس شد. شهرت شوپارد در ابتدا بیشتر بخاطر ساعت های گران قیمتی بود که با استفاده از الماس طراحی میکرد. اما در سال 1999 حامی مالی جشنواره فیلم کن شد و توانست به شهرت جهانی خود بیافزاید. انواع مدل دستبند طلا مدرن و طراحی سایر زیورآلات این برند الهام گرفته از شعرهای عاشقانه است و در کل یک سبک هنری دارد. طراحی جسورانه گردنبند طلا شوپارد مدل Haapy Diamond با الماس‌های رقصنده که به آرامی بین دو یاقوت کبود در حال چرخش هستند، در واقع نمادی از روح آزاد و رهای طراح آن هستند. 

طلا و جواهر میکی موتو (Mikimoto)

کوکیچی میکی موتو در سال 1893 در ژاپن، برند میکی موتو را تاسیس کرد. اولین کسی که در جهان، توانست با موفقیت مروارید را پرورش دهد، یوکی موتو بود. در واقع این برند معروف طلا و جواهر، اولین برند جواهرات با تم مروارید را به جهانیان عرضه کرد. روش میکی موتو بیش از 100 سال از طریق نسل به نسل منتقل شده است. این برند از بهترین مرواریدها برای تهیه انواع انگشتر طلا، مدل‌های ظریف گردنبند طلا و سایر محصولات خود بهره می‌گیرد. از جمله آنها می‌توان به، مروارید دریای جنوب، مروارید مخروطی صورتی، مروارید تاهیتی، مروارید سفید و گونه‌های نادر دیگر اشاره کرد.  

برند فرانسوی بوچرون (Boucheron)

این برند در سال 1858  میلادی توسط فردریک بوچرون در شهر پاریس تاسیس شد. طراحی جواهرات این برند تحت تاثیر هنر آسیایی و مصری است. یکی از معدود برندهایی است که هنر عالی و سبک سنتی را کماکان در جواهرات و ساعت های خود حفظ کرده است. یکی از دلایل شهرت این برند فرانسوی، ترکیب سنگ‌های جواهر غیر هم‌خوان در طراحی جواهرات است. همچنین آن‌ها اولین برندی بودند که برنز و طلا را با هم ترکیب کردند.

برند طلا و جواهر هری وینستون نیویورکی

هری وینستون از نام‌های پرآوازه در دنیای جواهرات لوکس محسوب می‌شود. وینستون برند خود را درشهر نیویورک تاسیس کرد و خیلی زود توانست نام خود را به عنوان” پادشاه الماسها” و جواهر ساز ستاره‌ها بر سر زبان‌ها بیاندازد. عملا در سال 1943 که برای حضور در اسکار انتخاب شد، توانست به عنوان جواهرساز مطرح برای ستارگان سینما، بدرخشد.  بیش از 60 مورد از مهمترین جواهرات تاریخ توسط این برند به فروش رسیده است. وینستون به عنوان یک برند مطرح جواهرات لوکس آمریکایی، توانسته طی چندین دهه، فناوری‌های برش و منبت‌کاری فوق‌العاده‌ای را در زمینه فعالیت خود توسعه دهد. از خصوصیات منحصر به فرد این برند می‌توان، دوام فوق‌العاده محصولات آن را نام برد.

کارتیر برند طلا وجواهر خانواده‌های سلطنتی

لوئی فرانچسکو کارتیه در سال 1847 میلادی برند کارتیر را در پاریس تاسیس کرد. این برند با طراح فرانسوی خوش ذوقی که دارد با عناوینی همچون “جواهرساز پادشاهان، یا پادشاه جواهرسازان” شهرت یافته است. امروزه جواهرات کارتیه را کلکسیونی از نفیس‌ترین جواهرات دنیا می‌دانند. مجموعه‌ی گسترده‌ای از سبک‌های منحصربه فرد که هر یک در نوع خود بی‌نظیرند. اغلب مشتریان این برند،  سلبریتی‌ها، سرمایه داران بزرگ، افراد خانواد سلطنتی و اشخاص برجسته و معروف هستند. معروف‌ترین انگشتر طلا جهان، مجموعه ترینیتی کارتیه است، که ترکیبی از پلاتین(دوستی)، طلا ( وفاداری)، و رزگلد ( عشق ) می‌باشد. این انگشتر طلا نمادی از سبکی و ظرافت بوده و بسیاری از افراد مشهور و معروف مانند گری کوپر و شاعر معروف ژآن کوکتو، فریفته این طرح زیبا و خاص بوده‌اند.

برند طلا و جواهر تیفانی یا ملکه جواهرات

در سال 1837 در نیویورک برند تیفانی اند کو Co & Tifaany که به ملکه جواهرات هم مشهور است، تاسیس شد. نوآوری و طراحی کلاسیک دو سنگ بنای اصلی این برند را تشکیل می‌دهند. یکی از دلایل شهرت این برند برای عموم مردم، کاربردی بودن جواهرات آن در مراسم های مختلف است. مجموعه وسیع این برند محدود به تولید دستبند طلا، انگشتر طلا و در کل جواهرات لوکس زنانه نمی‌شود، بلکه در طراحی محصولات‌شان به مردان و کودکان هم توجه دارند.

ون کلیف آرپز برند لوکس فرانسوی

آلفرد ون کلیف پس از ازدواج با همسرش استله آرپلز در سال 1906 خط تولید کالاهای لوکس را آغاز کردند. سبک این برند در فضای هنری پاریس غوطه‌وراست و از نزدیک ریتم طبیعت را دنبال می‌کند. این برند بخاطر استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در زیورآلات لوکس خود شهرت جهانی یافته است.  

برند سوئیسی پیاژه 

این برند توسط ژرژ ادوارد پیاژه در 19 سالگی تاسیس شد. و همواره شعار ” همیشه بهتر از آنچه نیاز است انجام دهید” را دنبال کرده است. طراحی فوق‌العاده و خلاقیت نامحدود در تمام محصولات این برند دیده می‌شود و در عین حال توجه به جزئیات را دراولویت قرار می‌دهند. معروف‌ترین طراحی این برند انگشتر طلا طرح گل رزاست که در واقع به امضای پیاژه در محصولات مختلف تبدیل شده است.

بولگاری برند طلا و جواهر ایتالیایی

بولگاری از برندهای مطرح محصولات لوکس می‌باشد. این برند برای سنگ‌های جواهر رنگی و الماس‌های خوش‌تراش خود شهرت فراوانی دارد. از زمانی که در سال 1884 متولد شد، محصولاتش همیشه مورد توجه افرادی بوده که به دنبال انگشترطلا یا دستبندطلا، با رنگ‌های روشن، قطعات درشت و تاثیرگذاری زیاد بودند. جواهرات بولگاری اغلب دارای نوعی تراش خاص هستند که در زمان‌های قدیم هم مورد استفاده قرار می‌گرفت و بولگاری امروزه آن را باز‌تولید کرده است.

کلام آخر

امروزه در زمینه طلا و جواهر برندهای معتبر و شناخته شده زیادی وجود دارد که در این مطلب سعی کردیم به معرفی برخی از آنها بپردازیم. بدیهی است که نمی‌توان به معرفی تمامی برندها پرداخت اما شاید خالی از لطف نباشد تا به صورت اجمالی نام چند برند مطرح دیگر را هم به شما معرفی کنیم. از برندهای معروف دیگر می‌توان به : برند شنل (Chamel)، برند هرمس (Hermes)، برند یورمن( David Yurman)، برند فابرژه (Faberge)، برند زالز( Zales)، برند دی بیرز( De Beers)، برند دیوید موریس، برند گوچی، برند گراف( Graff)و برند معروف دیور (Dior) اشاره کرد. 

.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا