نرم افزار

عرضه قابلیت‌هایی برای کسب و کارها توسط واتس‌اپ

واتس‌اپ با بیش از دو میلیارد کاربر در سراسر جهان به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند سرعت، سادگی و بدون تبلیغ بودن به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های جهان شناخته می‌شود.
 
به گزارش lastech و به نقل از techradar، اگرچه واتس‌اپ هم اکنون موفق‌ترین پیام رسان جهان تلقی می‌شود اما کمپانی متا به عنوان پشتیبان آن باید اطمینان حاصل کند که این سرویس همچنان به درآمد زایی ادامه خواهد داد و از این رو مدتی است که به دنبال کشف مخاطبان و روش هایی جدید به خصوص در زمینه کاربران تجاری است.
 
واتس‌اپ در پستی به چندین قابلیت جدید اشاره کرد که به صورت خاص برای کاربران تجاری طراحی شده است. اصلی‌ترین ویژگی این فهرست WhatsApp Cloud API نام دارد که از سال گذشته تا امروز در مرحله تست بتا قرار داشته است. این کمپانی اظهار کرده است که:« امروز ما با عرضه خدمات میزبانی ابری رایگان و ایمن ارائه شده توسط متا، گام مهمی در در دسترس قرار دادن واتس‌اپ برای هر کسب و کاری با هر اندازه‌ای در سراسر جهان برمی داریم.»
 
این کمپانی در ادامه ذکر کرد که:«ما با این API جدید، زمان راه‌اندازی را از ماه‌ها به چند دقیقه کاهش داده‌ایم تا کسب‌ وکارها و توسعه‌ دهندگان بتوانند به سرعت و به راحتی به خدمات ما دسترسی داشته باشند، سیستم خود را روی واتس‌اپ ایجاد کنند تا تجربه خود را بیشتر از قبل شخصی سازی کنند و سرعت پاسخگویی را افزایش دهند.»
 

 

 
در اصل، این ابزار یک نسخه ابری از WhatsApp Business API است. هدف از ساخت این ابزار این است که واتس‌اپ به بخشی اساسی از فناوری‌های مشاغل تبدیل شود که در نهایت منجر به پرداخت پول به مشتریانی می‌شود که کاربران نهایی نیستند. انجام این کار بسیار منطقی به نظر می‌رسد، به خصوص که واتس‌اپ همیشه بدون تبلیغات بوده است.
 
واتس پس از مشاهده موفقیت Business API کاملا حرفه‌ای در جذب شرکت‌های بزرگ، این بار با این API ابری صراحتا به دنبال جذب کسب و کارهای کوچک‌تر است. از آنجایی که میزبانی همه چیز با متا خواهد بود پس هیچ هزینه و دردسر اضافی در زمینه سرور برای این شرکت وجود نخواهد داشت.
 
با افزایش روز افزون جایگزین‌های واتس‌اپ، این سرویس پیام رسان می‌بایست‌تر و تازه بماند و بدون بیگانگی پایگاه کاربری خود بتواند به کسب در آمد بپردازد. امکان ارسال راحت و سریع پیام به مشتریان یکی از اصلی‌ترین برگ برنده‌های این کمپانی است و این ویژگی تا حد ممکن می‌بایست حفظ شود.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا