رمز ارز

زنگ خطر برای بازار دیفای به صدا درآمد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش جدید پلتفرم DappRadar زنگ خطری را در مورد کاهش شدید سرمایه قفل‌شده در بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به صدا در آورده است.
به گزارش این پلتفرم، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در بخش دیفای در ابتدای امسال حدود ۲۵۰ میلیارد دلار بود که این رقم در حال حاضر و با یک افت ۷۰ درصدی در عرض ۸ ماه، به ۷۴٫۲۱ میلیارد دلار رسیده است. تیم تحلیلی DappRadar این کاهش را «نگران‌کننده» توصیف کرده است.
ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در یک بلاکچین، نشان‌دهنده کل سرمایه نگهداری‌شده در قراردادهای هوشمند آن است که با ضرب مقدار وثیقه قفل‌شده در شبکه در ارزش فعلی دارایی‌ها محاسبه می‌شود.
تیم DappRadar در گزارش خود، به تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت ایالات متحده بر میکسر رمزارزی تورنادو کش (Tornado Cash) به عنوان کاتالیزوری برای کاهش ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در بخش دیفای، اشاره می‌کند. ماه آگوست به دلیل بحران تورنادو کش برای بازار کریپتو بسیار دشوار بود که طی آن، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در دیفای ۱۰٫۴۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.
در همین حال، لازم به ذکر است که اتریوم در میان همتایان خود همچنان پیشتاز است و ۶۹ درصد از ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در دیفای یا به عبارتی ۵۱٫۴۷ میلیارد دلار را تحت مدیریت دارد که البته این رقم نیز ۱۱ درصد کمتر از ماه گذشته و ۵۶٫۶۳ درصد کمتر از آگوست سال ۲۰۲۱ است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع دیلی هودل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا