رمز ارز

ماجرای رانت‌خواری در صرافی کوین بیس و حکم ۲۰ سال زندان!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت دادگستری ایالات متحده در 12 سپتامبر با انتشار بیانیه‌ای گزارش داد که نیکیل واهی (Nikhil Wahi)، برادر مدیر محصول سابق صرافی رمزارزی کوین‌ بیس، ایشان واهی (Ishan Wahi)، به ارتکاب کلاهبرداری رمزارزی با استفاده از اطلاعاتی که از برادرش گرفته بود، اعتراف کرده است.
طبق گزارش‎ها، نیکیل واهی اکنون با حکم 20 سال زندان مواجه است. علاوه بر این، او باید تمام سودهای غیرقانونی به دست آمده را نیز باز گرداند. از سوی دیگر، ایشان واهی در اوایل ماه آگوست از اتهام کلاهبرداری مبرا شده بود. با این حال، اعتراف برادرش می‌تواند روی پرونده او نیز تأثیر منفی بگذارد.
دامیان ویلیامز (Damian Williams)، دادستان پرونده گفته این اولین بار در تاریخ است که فرد متهم به سوءاستفاده در دنیای رمزارزها به جرم خود اعتراف می‌کند. به گفته ویلیامز، این مورد باید به عنوان یک هشدار برای همه معامله‌گران ارزهای دیجیتال شمرده شود که قبل از انجام هر گونه فعالیت کلاهبرداری به عاقبت آن فکر کنند.
طبق گزارش‌ها، برادران واهی در ماه ژوئیه پس از تحقیقات مقامات ایالات متحده در ارتباط با پرونده صرافی Coinbase دستگیر شده بودند. فرد مذکور از ژوئیه 2021، از اطلاعات برادرش برای خرید ارزهای دیجیتال قبل از لیست شدن آنها در صرافی کوین بیس استفاده می‌کرد تا پس از اطلاعیه لیست شدن به عموم، آنها را بفروشد.
در این میان، لازم به ذکر است که صرافی کوین بیس، رابطه دیرینه‌ای با مقامات قضایی ایالات متحده دارد. این صرافی علاوه بر اینکه اولین صرافی عمومی ارز دیجیتال است، ابزارهای نرم افزاری مختلفی را توسعه داده که توسط چندین سازمان دولتی ایالات متحده استفاده می‌شوند.
رسوایی برادران واهی لکه‌ای بر کارنامه این پلتفرم است، اما سرعت عمل برای برکناری وی از سمت خود و همکاری با مقامات ممکن است به شهرت این صرافی آسیب کمتری برساند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتوپوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا