عمومی

iPadOS 16 برای کدام مدل از آیپدهای اپل منتشر می‌شود؟

اپل شب گذشته در نطق اصلی کنفرانس WWDC 2022 سیستم‌عامل iPadOS 16 را با بهبود محسوس در عملکرد مولی‌تسکینگ معرفی کرد تا شکاف بین آیپد و مک کمتر از همیشه شود. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل آیپد مجهز به قابلیت‌های جدیدی مثل Stage Manager است و اپلیکیشن‌هایی مثل Home را بازطراحی می‌کند.

اپل می‌گوید در iPadOS جدید، پیام‌رسانی ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Messages در iPadOS همچون iOS و macOS امکان ویرایش، حذف و حتی بازیابی پیام‌ها را ارائه می‌دهد. در این نسخه‌ی جدید همچنین می‌توان پیام‌ها را به‌عنوان پیام دیده‌نشده برچسب‌گذاری کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • iPadOS 16 اپل با بهبود قابلیت‌های چندوظیفگی معرفی شد
  • iOS 16 با قابلیت‌های جدید برای آیفون 8 به بعد معرفی شد

اپلیکیشن جدید Freeform امکان همکاری روی پروژه‌های مختلف را فراهم می‌کند. سافاری در نسخه‌ی جدید iPadOS مجهز به قابلیت Shared Tab Groups است تا بتوانید تب‌های بازشده توسط دوستان‌تان را به‌صورت بلادرنگ ببینید.

به‌لطف قابلیت Passkey، وب‌گردی در سافاری ایمن‌تر می‌شود. اپل می‌گوید Passkey جایگزینی برای رمزهای عبور سنتی است و کاربر می‌تواند ازطریق فناوری‌های فیس ID و تاچ ID وارد حساب کاربری شود.

به گفته‌ی اپل نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی iPadOS 16 از امروز برای اعضای Apple Developer Program دردسترس قرار دارد. ماه آینده شاهد انتشار بتای عمومی این سیستم‌عامل خواهیم بود.

iPadOS جدید پاییز امسال برای آیپد نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر، آیپد مینی نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر، آیپد ایر نسل سوم و مدل‌های جدیدتر و تمامی مدل‌های آیپد پرو دردسترس قرار می‌گیرد.

تبلت‌های تحت پشتیبانی سیستم‌عامل iPadOS 16 اپل
آیپد پرو (تمام مدل‌ها)
آیپد ایر نسل سوم و مدل‌های جدیدتر
آیپد ایر نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر
آیپد مینی نسل پنجم و مدل‌های جدیدتر

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا