رمز ارز

هشدار ایلان ماسک درباره تورم منفی، بحران جدید رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درباره اقتصاد آمریکا هشدار داد. او معتقد است که اقتصاد این کشور با توجه به موضع فدرال رزرو در برابر تورم به سمت تورم منفی پیش می‌رود. پیش‌بینی ایلان ماسک اگر درست باشد، خبر خوبی برای بازار ارزهای دیجیتال نخواهد بود.
او معتقد است که یک افزایش عمده نرخ بهره دیگر از سوی فدرال رزرو، خطر تورم منفی را به همراه خواهد داشت. فدرال رزرو، تصمیم بعدی‌اش در خصوص افزایش نرخ بهره را در ۲۱ سپتامبر در نشست FOMC اعلام خواهد کرد.
تورم منفی، یک پدیده اقتصادی است که در آن قیمت کالاها و خدمات نسبت به قبل کاهش می‌یابد. این پدیده زمانی رخ می‌دهد که عرضه از تقاضا پیشی بگیرد که می‌تواند به دلیل بهره‌وری بالا، کاهش تقاضا یا کاهش عرضه پول اتفاق بیفتد. تورم منفی در کوتاه‌مدت، خبر خوبی برای مصرف‌کنندگان است؛ چراکه قدرت خرید آن‌ها افزایش می‌یابد.
با این حال، در یک دوره طولانی، اقتصاد می‌تواند به دلیل کاهش تورم، منقبض شود. اقتصاددانان معتقدند که تورم منفی می‌تواند خطرناک‌تر از تورم باشد. آنها می‌گویند فدرال رزرو می‌تواند به‌راحتی تورم را از طریق سختگیری کمی کنترل کند؛ اما مهار تورم منفی آسان نیست.
افزایش ارزش دلار، تله نقدینگی ایجاد می‌کند. سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در سهام و سایر دارایی‌های پرخطر محتاط هستند؛ زیرا پول نقد، بهترین سرمایه‌گذاری در چنین دوره‌ای است.
بازار کریپتو نیز به‌شدت با بازار عمومی، به‌ویژه با سهام فناوری، ارتباط دارد. اگر هشدار تورم منفی ایلان ماسک درست باشد، بازار کریپتو می‌تواند یک بحران نقدینگی بزرگ دیگر را تجربه کند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا