رمز ارز

چرا بیت کوین از دست خرس‌ها رها نمی‌شود؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش فشارهای نظارتی و عدم قطعیت در مورد اقتصاد کلان، باعث شده که احساسات معامله‌گران حرفه‌ای نزولی باشد و قیمت بیت کوین همچنان زیر سطح ۳۲ هزار دلار باقی بماند.

۵۰ هزار شیبا هدیه

تو صرافی ارز پلاس، ترید کن و جایزه بگیر!
شروع کن

به گزارش سایت کوین تلگراف، از تاریخ ۱۰ می، قیمت بیت کوین (BTC) در یک محدوده نسبتاً فشرده قرار دارد و این ارز دیجیتال در شکستن مقاومت ۳۲ هزار دلاری، چندین بار ناموفق عمل کرده است.

bears-and-bitcoin-price-below-32-000
نمودار کندل ۱۲ ساعته بیت کوین.

این عدم اطمینان در بازار سهام ایالات متحده هم مشاهده می‌شود، به طوری‌که شاخص S&P 500 در بازه زمانی مشابه در محدوده ۳،۹۰۰ تا ۴،۱۸۰ در نوسان بوده است. از سوی دیگر، تورم همچنان در حال افزایش است و در بریتانیا به ۹ درصد رسیده است.

پیشنهاد یک چارچوب نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال که در ۷ ژوئن به سنای ایالات متحده ارائه شد، هم به نوسانات بیت کوین کمک کرده است.

در ۳ ژوئن، سرویس نظارت مالی کره جنوبی تحقیقاتی را در مورد ۱۵۷ سرویس پرداخت که با دارایی‌های دیجیتال کار می‌کنند، آغاز کرد. پیش‌تر، مقامات کره جنوبی تحقیقاتی را علیه دو کوان، مدیرعامل بلاکچین ترا نیز آغاز کرده بودند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز در ۶ ژوئن، تحقیقاتی را علیه بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، آغاز کرد. طبق گزارش‌ها، SEC در حال ارزیابی این موضوع است که آیا عرضه اولیه کوین BNB قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر.

در ۶ ژوئن هم، یک صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی به نام IRA Financial Trust با این ادعا که صرافی جمینی در محافظت از دارایی مشتریانش کوتاهی کرده، شکایتی را علیه این صرافی تنظیم کرد.

حال، بیایید به داده‌های بازار آتی بیت کوین نگاهی بیندازیم تا بفهمیم معامله‌گران حرفه‌ای از جمله نهنگ‌ها و بازارسازها، چه رفتار و احساساتی دارند.

به گفته کارشناسان، پریمیوم سالانه قراردادهای آتی بیت‌ کوین باید بین ۵ تا ۱۰ درصد باشد تا معامله‌گران را برای «قفل کردن» پول خود به مدت دو تا سه ماه تا پایان قرارداد، متقاعد کند.

bears-and-bitcoin-price-below-32-000
پریمیوم قراردادهای آتی بیت‌ کوین.

نمودار بالا نشان می‌دهد که پریمیوم قراردادهای آتی بیت‌ کوین از ۱۲ آوریل به زیر ۴ درصد رسیده که نشان‌دهنده نزولی بودن بازار است. یک موضوع نگران‌کننده‌تر این‌که، آخرین باری که احساسات معامله‌گران حرفه‌ای صعودی بود، به بیش از شش ماه قبل برمی‌گردد که این شاخص از آستانه ۱۰ درصد فراتر رفت.

برای بررسی رفتار معامله‌گران در بازار اختیار معامله (آپشن) نیز می‌توان از شاخص شیب دلتای ۲۵ درصد استفاده کرد. در بازارهای صعودی، سرمایه‌گذاران آپشن شانس بیشتری برای پامپ قیمت پیش‌بینی می‌کنند که باعث می‌شود این شاخص به زیر منفی ۱۲ درصد برسد. از سوی دیگر، ترس در بازارهای نزولی باعث ایجاد انحراف مثبت ۱۲ درصدی یا بیشتر می‌شود.

bears-and-bitcoin-price-below-32-000
شیب دلتای ۲۵ درصدی برای بازار آپشن بیت کوین.

نمودار بالا نشان می‌دهد که در روزهای ۱ تا ۷ ژوئن، شیب دلتا بین ۱۲٫۵ درصد تا ۲۳ درصد متغیر بوده که نشان می‌دهد معامله‌گران آپشن، حرکت نزولی بیشتری را پیش‌بینی می‌کنند. البته این وضعیت نسبت به دو هفته قبل، یک بهبود جزئی‌ای را تجربه کرده است.

به نظر می‌رسد که مقررات حوزه ارزهای دیجیتال و ضعف وضعیت اقتصادی، به وضوح بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته و داده‌های بازار مشتقه هم نشان می‌دهند که معامله‌گران حرفه‌ای بیت ‌کوین از موقعیت‌های خرید اهرمی اجتناب می‌کنند.

به همین دلیل است که خرس‌ها به‌راحتی توانسته‌اند از سطح ۳۲ هزار دلار به عنوان یک سطح مقاومتی قوی دفاع کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا