موبایل

اپل از آیفون 14 رونمایی کرد

 بالاخره پس از ماه ها گمانه زنی و انتشار شایعات مختلف اپل از سری جدید آیفون خود رونمایی کرد.

به گزارش lastech از مهر، در شروع این مراسم تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل حاضر شد و درباره قابلیت فعالیت دستگاه های اپل با یکدیگر صحبت کرد.

پس از آن جف ویلیامز مدیر ارشد عملیات اپل سری اپل واچ ۸ را معرفی کرد. به گفته او این گجت پوشیدنی نمایشگری بدون مرز با ظاهری جدید دارد که ضدآب، ضد غبار و ضد خش است. همچنین سری جدید اپل قابلیت ردیابی خواب، رصدECG و اکسیژن خود را نیز دارد. همچنین مجهز به به حسگر دما است تا به سلامت زنان کمک کند. ردیابی دمای بدن در این گجت با استفاده از چشم اندازهای علمی تایید شده زمان باروری در زنان را مشخص می کند.

در کنار این موارد اپل واچ سری ۸ می تواند هر ۵ ثانیه یکبار دمای بدن را بسنجد. این قابلیت هنگام بیماری کاربر کارآمد است. همچنین حفظ حریم خصوصی یکی از نگرانی های مهمی است که در این گجت برطرف شده است. به همین دلیل ردیابی چرخه قاعدگی کاربر روی دستگاه رمزگذاری می شود. و فقط با پسورد،Face ID یا ID Touch قابل دسترسی است.

همچنین در صورتیکه فرد به شدت تصادف کند، اپل واچ قادر به ردیابی آن است و علاوه بر اطلاع رسانی به سرویس های اورژانس موقعیت مکانی را نیز فراهم می کند و با نزدیکان کاربر تماس می گیرد. این قابلیت با نصب یک حسگر سرعت سنج جدید فراهم شده است.

در کنارآنچه گفته شد عمر باتری اپل واچ جدید ۱۸ ساعت است و با کمک قابلیت جدید « Low Power Mode» به ۳۶ ساعت ارتقا می یابد. ساعت هوشمند مذکور حرکات فرد و زمین خوردن وی را نیز ردیابی می کند.
 

گجت پوشیدنی جدید اپل در رنگ های نیمه شب، نور ستاره، نقره ای و قرمز عرضه می شود. قیمت این دستگاه با قابلیت جی پی اس ۳۹۹ و با اینترنت سلولار ۴۹۹ دلار است. اپل واچ سری ۸ از ۱۶ سپتامبر در بازار عرضه می شود.

پس از این دستگاه، اپل از گجت اپل واچ SE رونمایی کرد که در رنگ های نقره. ای، نیمه شب و نور ستاره عرضه می شود. در گجت مذکور قابلیت ردیابی تصادف وجود ندارد و نمایشگر آن ۳۰ درصد بزرگتر از سری ۳ است. قیمت آن با قابلیت جی پی اس ۲۴۹ و با اینترنت سلولار ۲۹۹ دلار است.

پس از آن «اپل واچ اولترا» معرفی شد که سخت ترین گجت پوشیدنی به حساب می آید. این دستگاه دارای دکمه هایی در کنار و قسمت بالایی است. هنگامیکه کاربر در محیط های خشن دستکش به دست دارد، می تواند از این دکمه ها استفاده کند. این گجت قادر به اتصال سلولار است. در کنار آن عمر باتری دستگاه ۳۶ ساعت است و در صورت استفاده از حالت« Low Power Mode» که بعداً عرضه می شود به ۶۰ ساعت خواهد رسید.
 

در کنار این موارد دو بلندگو روی ساعت هوشمند مذکور نصب شده اند. دستگاه جدید دارای قطب نما است که برای استفاده در کوه، دریا و طبیعت مناسب است. قاب این ساعت هوشمند سرسخت از جنس تیتانیوم است و جی پی اس آن نیز ارتقا یافته است. قیمت این ساعت هوشمند ۷۹۹ دلار اعلام شده است.

ایرپاد پرو با قابلیت صوت فضایی ارتقا یافته
دیگر گجت پوشیدنی اپل که در این مراسم رونمایی شد «ایرپاد پر و۲» و به گفته تیم. کوک پیشرفته ترین ایرپاد این شرکت است. در این گجت از تراشه جدید H2 استفاده شده است.
 

ویژگی صوت فضایی که در این ایرپاد به کار رفته نیز کیفیت صوتی آن را ارتقا داده است. در کنار ویژگی از بین بردن سروصدای فعال نیز در گجت فراهم است. عمر باتری ایرپاد ۶ ساعت و قاب آن ۳۰ ساعت است. ایرپاد جدید از ۹ سپتامبر به قیمت ۲۴۹ دلار فراهم است و از ۲۳ سپتامبر بارگیری می شود.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با تراشه A15
پس از تمام این موارد تیم کوک از آیفون ۱۴ وآیفون ۱۴ پلاس رونمایی کرد. این دو دستگاه جدید آیفون در اندازه ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه می شوند که برای بازی رایانه ای، تماشای محتوا و غیره مناسب است. درخشندگی نمایشگر ۱۲۰۰nit ذکر شده است. همچنین محتوا با قابلیت دالبی ویژن نمایش داده می شود.
 

آیفون ۱۴ در رنگ های آبی، نیمه شب، نور ستاره و قرمز عرضه می شود. در این دستگاه از تراشه A15، جی پی یو ۸ و سی پی یو ۶ هسته ای با موتور Neural با ۶ هسته استفاده شده است. همانطور که انتظار می رسد این مدل تغییرات چندانی نسبت به آیفون ۱۳ نداشت.
 

دوربین اصلی آیفون ۱۴ جدید ۱۲ مگاپیکسلی است که عملکرد آن در نور کم ۴۹ درصد ارتقا یافته است. دوربین سلفی دستگاه نیز ۱۲ مگاپیکسلی با ویژگی True Depth و اتوفوکوس است. همچنین یک Photonic Engine قابلیت تصویربرداری در نور کم را به شدت ارتقا می دهد.

حالت Action نیز برای فیلمبرداری در سرعت بالاتر با کیفیت ضبط دالبی ویژن HDR در این دستگاه عرضه می شود.
 

در کنار این موارد قابلیت رصد تصادف که در اپل واچ ارائه شده در آیفون ۱۴ نیز به دلیل ارتقای حسگر سرعت سنج وجود دارد. در موارد اضطراری هر دو گجت با یکدیگر هماهنگ می شوند. همچنین قابلیت Emergency SOS با کمک ماهواره نیز در آیفون ۱۴ عرضه می شود.قطعات و نرم افزارهای مخصوص به آیفون اجازه می دهند در فرکانس هایی خاص با ماهواره های فضایی ارتباط بگیرد. نرم افزاری مخصوص (که اندکی شبیه قطب نما است) به کاربر کمک می کند ماهواره های نامرئی در آسمان را شناسایی کند و با قراردادن موبایل در جهت مناسب از اینترنت ماهواره ای با سرعتی بالا استفاده کند. البته این قابلیت فقط برای ارسال پیام اضطراری است و اپل مشغول توسعه زیربنای لازم جهت ارائه این سرویس است.

قیمت پایه آیفون ۱۴ از ۷۹۹ دلار آغاز می شود و بهای آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ است. کاربران می. توانند از ۹ سپتامبر سفارش خود برای دریافت این دو مدل را ثبت کنند. البته آیفون ۱۴ از ۲۳ سپتامبر و آیفون ۱۴ پلاس از ۷ اکتبر بارگیری می شوند. به. این ترتیب به نظر می رسد شایعات درباره تاخیر در عرضه آیفون واقعیت داشته است.
 

روی نمایشگر آیفون ۱۴ بخشی به شکل کپسول دیده می شود که باز و بسته می شود تا نوتیفیکیشن ها و هشدارها را به کاربر نشان دهد. در صورت تماس ورودی یا هنگامیکه فرد به موسیقی گوش می کند، شکل این کپسول تغییر می کند.

آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی
آیفون ۱۴ پرو در۲ سایز ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه می شود و بیشترین میزان درخشندگی نمایشگر آن ۲ هزارnit و برای محتوای HDR نیز ۱۶۰۰nit است. همچنین نمایشگر این مدل با قابلیت «همیشه روشن» به بازار می آید.
 

پردازشگر به کار رفته در آیفون ۱۴ پرو A16 است. این سریع ترین تراشه به کارفته در یک موبایل به حساب می آید. همچنین A16 در مصرف انرژی صرفه جویی می کند به همین دلیل باتری آن کارآمدتر است. همچنین دوربین اصلی دستگاه نیز ۴۸ مگاپیکسلی است.

سی پی یو، جی پی یو، Neural Engine همراه نرم افزار پردازش عکاسی با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی فعال می شوند. پشت دستگاه یک دوربین اولترا واید و لنزتله فوتو نیز وجود دارد. عمر باتری نیز «تمام روز» ذکر شده، هرچند اپل به طور دقیق عدد و رقمی برای این ویژگی اعلام نکرده است.

بهای آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار شروع می شود و قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس نیز ۱۰۹۹ دلار اعلام شده است. بالاترین میزان حافظه دستگاه نیز یک ترابایت است. پیش سفارش دستگاه از ۹ سپتامبر آغاز می شود. البته زمان بارگیری دستگاه ها ۱۶ سپتامبر است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا